Hop til indhold
  • 0

Hvordan holder ihc-user.dk fast i de gode brugere?


Jakob Barfod
 Share

Spørgsmål

Hej.Det kan være, at det er noget, der sker for alle populære fora. Men jeg tror, det også er ved at ske for ihc-user.dk.Eksempler:[ul][li]Nye brugere stiller meget grundlæggende spørgsmål, som er diskuteret flere gange før - eller hvor der måske endda findes en løsning, hvis man søger lidt i forummet. Det betyder støj. (Eksempel)[/li][li]Der vil opstå gnidninger imellem eksisterende brugere - måske pga. dårlig kommunikation, dårlig kemi, forskellige holdninger etc. - men det kan også skyldes manglende retningslinier for, hvordan forummet bruges. Et eksempel er Jakob Bruun, en aktiv og bidragende bruger, der efter 957 bidrag(!) har besluttet sig for at forlade ihc-user.dk.[/li][/ul]Begge eksempler betyder, at kvaliteten af ihc-user.dk falder, hvis de brugere, der faktisk har noget at bidrage med, forsvinder.Jeg vil derfor gerne foreslå, at retningslinierne for ihc-user bliver opdateret. Lige nu er de ret kortfattede. Det kunne fx være noget om[ul][li]Arten af indlæggene(Er det fx OK at bruge forummet som en form for chat med et par ord pr. indlæg (Se indlæg 7537 som eksempel)?[/li][li]Tonen i indlæggene.(Se indlæg 8049 som eksempel)(Et andet godt eksempel er Seths/Jacob Madsens indlæg nr. 8089 lige herunder.[/li][li]Pligten til at gennemlæse forummet, før man spørger[/li][li]Mere uddybende retningslinier for køb & salg[/li][li]Regler for at reklamere[/li][/ul]og ikke mindst,[ul][li]hvordan klager man?(Det er altså svært at finde en e-mail-adresse på en administrator)[/li][li]hvem overvåger korrespondancen og sørger for, at forkert praksis bliver påtalt/brugere spærret/indlæg slettet?(Hvor henvender man sig fx, hvis en bruger ikke har holdt, hvad han har lovet ifm. køb & salg (eksempel))[/li][/ul]-- Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

@kenthEr helt enig med dig. Og derfor er "regel nr. 7" til for det samme....7. Finder du svaret, så skriv detDet er ikke usædvanligt, at man efter at have spurgt i forum, selv finder svaret på sit spørgsmål. I så fald, så skriv hvad svaret er, så andre kan have glæde af det. Undlad bemærkninger som "Glem det, jeg har selv fundet ud af det...", det giver bare unødigt fyld.@thomasblMener heller ikke at der er et behov for et "warning system"... ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

tænkte bare at det ville komme tingene lidt i forkøbet, er før sket at det kørte af sporet på en enkelt dag..ikke fordi det skal bruges i flæng, men et værktøj til mods.regel 7 er bare svær at opretholde.. det skulle gerne være folks velvilje der får dem til at dele med andre, ikke en regel..@kenth.det er aldrig spild, der er sikkert en anden der kan bruge det igen & igen, så er det jo dejligt at der er nogle der vil bruge tiden på at hjælpe andre.jeg sætter stor pris på den store hjælp der bliver ydet herinde.det er sgu bedre end LK´s support..;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen folkene...Jeg må hellere kommentere lidt, men ikke mht. fortiden!Mht. sitet, er der efterhånden rigtig mange gode indlæg, jeg har selvfølgelig kigget lidt med en gang i mellem, selvom jeg har været væk her fra.På alle fora kommer de samme emner op flere gange, oftest er det fordi der er så meget i forummet, at det er nemmere og hurtigere at spørge end at søge efter et svar.Det hjælper ikke noget at skrive lange regler og betingelser, for så gør folk ligesom når i installerer et program, og skal acceptere de 4.348 siders betingelser. (nej, ingen læser dem).Jeg har selv et site hvor jeg skrev en masse indviklede regler, Ingen læste dem, før jeg fik skåret det ned til omkring 20 regler, og kortede dem ned til max ti ord pr. Regel, og så kunne man få dem uddybet hvis man trykkede på dem.For at undgå de mange gentagelser, skal artikel-delen udvides med nogle flere gode beskrive de artikler. Men det kræver at nogen skriver dem. Derudover skal man nemt kunne finde rundt i dem.Kender I udtrykket KISS?- keep it simple stupidOg det passer!Jo simplere tingene er, jo nemmere er det.F.eks. Drop "karma" og "point", jeg kan ikke se hvad det skal bruges til, og jeg blev faktisk træt af det en gang, fordi nogen trykkede minus på mig hele tiden, og jo mere folk gjorde det, jo mindre lyst havde jeg til at svare spørgsmål.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Enig med jakob Bruun.Mange af de tilbagevendede "begynder spørgsmål" kunne klares ved en OSS, "sticky" indlæg i toppen eller vha flere artikler.Og karma fænomenet har jeg også været ude efter før. Den nye tak funktion er dog lidt bedre idet man her kan se af hvem og for hvad man får "point". I modsætning til Karma tælleren som blot tikker op eller ned.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Kom lige til at klikke på et af de "sponsorerede reklame link" i toppen af siden.http://blog.ihckonsulenten.dk/Jesper har skrevet nogle ganske gode og "uvildige" guides og beskrivelser. Måske kan han overtales til at mangfoldigøre dem her på siden også. Og lave lidt flere om de OSS.
God idé... jeg vil, hen over sommeren prøve at gøre IHC-User.dk mere bruger venlig og relevant. Vi kunne godt bruge nogle flere begynner guides.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
F.eks. Drop "karma" og "point"' date=' jeg kan ikke se hvad det skal bruges til, og jeg blev faktisk træt af det en gang, fordi nogen trykkede minus på mig hele tiden, og jo mere folk gjorde det, jo mindre lyst havde jeg til at svare spørgsmål.[/quote']Hvad siger I, skal vi droppe karma og points? For min skyld ingen alarm, det var med i "pakke" så.... Hvad siger I?
Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok