Hop til indhold
  • 0

Hvordan holder ihc-user.dk fast i de gode brugere?


Jakob Barfod
 Share

Spørgsmål

Hej.Det kan være, at det er noget, der sker for alle populære fora. Men jeg tror, det også er ved at ske for ihc-user.dk.Eksempler:[ul][li]Nye brugere stiller meget grundlæggende spørgsmål, som er diskuteret flere gange før - eller hvor der måske endda findes en løsning, hvis man søger lidt i forummet. Det betyder støj. (Eksempel)[/li][li]Der vil opstå gnidninger imellem eksisterende brugere - måske pga. dårlig kommunikation, dårlig kemi, forskellige holdninger etc. - men det kan også skyldes manglende retningslinier for, hvordan forummet bruges. Et eksempel er Jakob Bruun, en aktiv og bidragende bruger, der efter 957 bidrag(!) har besluttet sig for at forlade ihc-user.dk.[/li][/ul]Begge eksempler betyder, at kvaliteten af ihc-user.dk falder, hvis de brugere, der faktisk har noget at bidrage med, forsvinder.Jeg vil derfor gerne foreslå, at retningslinierne for ihc-user bliver opdateret. Lige nu er de ret kortfattede. Det kunne fx være noget om[ul][li]Arten af indlæggene(Er det fx OK at bruge forummet som en form for chat med et par ord pr. indlæg (Se indlæg 7537 som eksempel)?[/li][li]Tonen i indlæggene.(Se indlæg 8049 som eksempel)(Et andet godt eksempel er Seths/Jacob Madsens indlæg nr. 8089 lige herunder.[/li][li]Pligten til at gennemlæse forummet, før man spørger[/li][li]Mere uddybende retningslinier for køb & salg[/li][li]Regler for at reklamere[/li][/ul]og ikke mindst,[ul][li]hvordan klager man?(Det er altså svært at finde en e-mail-adresse på en administrator)[/li][li]hvem overvåger korrespondancen og sørger for, at forkert praksis bliver påtalt/brugere spærret/indlæg slettet?(Hvor henvender man sig fx, hvis en bruger ikke har holdt, hvad han har lovet ifm. køb & salg (eksempel))[/li][/ul]-- Jakob

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Fod skrev:

Hej.Det kan være, at det er noget, der sker for alle populære fora. Men jeg tror, det også er ved at ske for ihc-user.dk.Eksempler:[ul][li]Nye brugere stiller meget grundlæggende spørgsmål, som er diskuteret flere gange før - eller hvor der måske endda findes en løsning, hvis man søger lidt i forummet. Det betyder støj. (Eksempel)[/li][li]Der vil opstå gnidninger imellem eksisterende brugere - måske pga. dårlig kommunikation, dårlig kemi, forskellige holdninger etc. - men det kan også skyldes manglende retningslinier for, hvordan forummet bruges. Et eksempel er Jakob Bruun, en aktiv og bidragende bruger, der efter 957 bidrag(!) har besluttet sig for at forlade ihc-user.dk.[/li][/ul]Begge eksempler betyder, at kvaliteten af ihc-user.dk falder, hvis de brugere, der faktisk har noget at bidrage med, forsvinder.Jeg vil derfor gerne foreslå, at retningslinierne for ihc-user bliver opdateret. Lige nu er de ret kortfattede. Det kunne fx være noget om[ul][li]Arten af indlæggene(Er det fx OK at bruge forummet som en form for chat med et par ord pr. indlæg (Se indlæg 7537 som eksempel)?[/li][li]Tonen i indlæggene.[/li][li]Pligten til at gennemlæse forummet, før man spørger[/li][li]Mere uddybende retningslinier for køb & salg[/li][li]Regler for at reklamere[/li][/ul]og ikke mindst,[ul][li]hvordan klager man?(Det er altså svært at finde en e-mail-adresse på en administrator)[/li][li]hvem overvåger korrespondancen og sørger for, at forkert praksis bliver påtalt/brugere spærret/indlæg slettet?(Hvor henvender man sig fx, hvis en bruger ikke har holdt, hvad han har lovet ifm. køb & salg (eksempel))[/li][/ul]-- Jakob
Hej JacobDu har helt sikkert fat i noget af det rigtige her, da klare regler betyder en bedre site.Jeg er ked af at Jacob Brun har valgt at forlade forumet, da han er et stort aktiv for IHC-User.dkJeg anende ikke, at jeg havde et mellemværende med Jacob før dette indlæg fra ham, kom frem idag.Jeg har forsøgt at kontakte admin for at købe et banner her på siden uden held.Jacob er et større aktiv for IHC-USER end undertegnet, da han bruger meget god tid på at svare IHC brugerne, så af den grund og for at sikre at jacob måske vælger at blive, har jeg besluttet at jeg hopper af her og bruger min tid på mit eget site istedet for.Så tak for denne gang og god vind i tiden fremover.MhvAllan
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

og ikke mindst,hvordan klager man?(Det er altså svært at finde en e-mail-adresse på en administrator)hvem overvåger korrespondancen og sørger for, at forkert praksis bliver påtalt/brugere spærret/indlæg slettet?(Hvor henvender man sig fx, hvis en bruger ikke har holdt, hvad han har lovet ifm. køb & salg (eksempel))ved klager kontakter man mods eller gkn76.men husk at skrive en mail på, ellers kan vi ikke svare.mods overvåger jer, så godt vi/jeg kan, der vurderes hvergang hvilket tiltag der skal tages.ved køb, den er svær, men man kan jo blive slettet / bannet fra siden.jeg har bedt ejeren GKN76 at læse den tråd og komme med sit besyv. alle gode forslag er velkomne, og dette indlæg er godt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

thomasbl skrev:

ved klager kontakter man mods eller gkn76
Jeg kender hverken ham "mods" eller "gkn76" - og det er temmelig svært at finde kontaktinformationer på dem. Kan du ikke fortælle, hvordan jeg skal finde dem - eller endnu bedre: Hvor står det, at det er dem, man skal kontakte? Det nytter jo ikke noget, hvis man skal snuble over lige præcis denne tråd for at finde ud af det...Venligst,-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

mods er kort for moderator.jeg er en moderator, gkn76 er ejer. det står under vores billededu kan kontakte os via msn, ved at holde muse henover msn logoet.eller klikke på "rapport til moderator"eller direkte på mailgkn76gertknielsen@gmail.comthomasblspongebobfirkant@gmail.commen det er da en opfordning til at for en kotakt knap i toppen af siden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jacob Madsen skrev:

Hvad sker der lige for denne børnehave her?
og
Jeg fatter hat af jeres tuderi!!
og
prøv nu lige at tage jer sammen
Hej Jacob.Jeg tror, at en af grundene til, at folk (nu fx både Allan Gøndahl og Jakob Bruun) forlader forummet, er, at man kan misforstå det, der bliver skrevet. Din tekst er et eksempel på et indlæg, der ikke er lige til at forstå: Hvem er det egentlig henvendt til - og det er i hvert fald et udfald, der ikke gør folk i bedre humør - eller giver dem lyst til at bidrage. Det minder mere om den slags kommunikation, børn og teenagere fører på arto.dk og ikke som noget, fornuftige mænd på 28 skriver.En fornuftig retningslinie kunne fx være, at indlæg skal være konstruktive. Uanset hvordan man vender og drejer dit indlæg, er det altså ikke konstruktivt.Venligst,-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Seth skrev:

Hvad sker der lige for denne børnehave her?Jeg fatter hat af jeres tuderi!! sådan noget som de Eksampler der holder man da internistedet for at whine ud i et forumindstil nu har det da været et godt forum, hvor der virkelig har været meget hjælp og henteprøv nu lige at tage jer sammen
hvorfor er det en børnehave, bare fordi man syntes det kunne gøres bedre herinde.tråden er jo netop til det formål, der skal være plads til alle her. også dem der ikke er enige, men man må godt være mere konstruktiv i sine udtagelser.det er trist at dygtige IHC folk ikke gider hjælpe folk herinde.taberne er brugerne.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Thomas skrev:

[...]du kan kontakte [...] direkte på mailgkn76gertknielsen@gmail.com
Det ville da være rart, hvis man fik en fornemmelse af, at ejeren/administratorerne (Gert?) læser forummet. Mon der er nogen, der ved, om han har en holdning til ovenstående?Bortset fra en hulens bunke smileys og nogle mærkværdige opstød er emnet da præget af larmende tavshed.-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg har skrevet til gert.gert var meget overrasket over den pludselig ændring (gert har været på ferie), gert skulle gerne komme med et udlæg, men jeg ved ikke rigtig noget, jeg har ikke hørt mere.jeg giver dig ret, den voldsomme tavshed er underlig, måske har folk ikke en mening eller måske er helt uenig og syntes er ligemeget....måske skulle gert finde en moderator eller to mere!hvis der er noget du mener jeg skal se nærmere på, så sig til..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,Jeg læser de fleste indlæg på forumet men da jeg har været på ferie har jeg desværre ikke se dette ret triste emne som vi er stødt på.... jeg er meget ked af af Jacob brun har forladt forumet, det er hans valg og det må man jo respektere. Med hensyn til de gnidninger der har været med reklame i indlæg og manglende regler er jeg i gang med at udfærdig nogle mere uddybende regler for forummet (hvis der er nogen der har lyst/tid til at hjælpe så sig til (læs:mail mig)) så vi ikke kommer i denne situation igen. Jeg er self. klar over at man ikke kan skrive sig ud af alt. Der ud over vil jeg åbne mere op for vores mods. så de har fuld adgang til siden og ret til at slette, flytte osv. desværre har jeg ikke så mange mods. tilbage nu hvor Jacob og Allan ikke er at find på siden mere. Jeg vil godt have love til at minde ALLE på IHC-User om at dette site blev lavet i "hjælp-dit-med-ihc-medmenneske" og det SKAL det blive ved med og jeg kan love alt det er SLUT med reklamer i forummet udover dem vi har fra google.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

thomasbl skrev:

claus82 skrev:
Hvis det kan gøre en forskel kan jeg tilbyde at være hjælpemoderator i nogle af forumene. Jeg er alligevel hver dag inde for at læse nye indlæg:P
tillykke til den nye moderator.claus du siger bare til hvis jeg kan hjælpemailspongebobfirkant@gmail.com
Tak tak... Så må jeg nok heller få læst op på forum reglerne :P
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

gkn76 skrev:

Hvis der er nogen der vil hjælpe til med et regel sæt er de self. velkommen!
Tja - måske kunne mit oprindelige indlæg bruges til inspiration? Jeg tænker på:
Det kunne fx være noget om[ul][li]Arten af indlæggene(Er det fx OK at bruge forummet som en form for chat med et par ord pr. indlæg (Se indlæg 7537 som eksempel)?[/li][li]Tonen i indlæggene.(Se indlæg 8049 som eksempel)[li]Pligten til at gennemlæse forummet, før man spørger[/li][li]Mere uddybende retningslinier for køb & salg[/li][li]Regler for at reklamere[/li][/ul]og ikke mindst,[ul][li]hvordan klager man?(Det er altså svært at finde en e-mail-adresse på en administrator)[/li][li]hvem overvåger korrespondancen og sørger for, at forkert praksis bliver påtalt/brugere spærret/indlæg slettet?(Hvor henvender man sig fx, hvis en bruger ikke har holdt, hvad han har lovet ifm. køb & salg (eksempel))[/li][/ul]
-- Jakob
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så er der kommet et regelsæt - vi har fået lov af Jan Mølgaard fra www.php-fusion.dk til at låne lidt (meget) fra deres regelsæt. Så tak til Jan og www.php-fusion.dk B) Hvis der er nogen der synde der skal mere eller mindre i regelsættet så sig til. ;) Der bliver send information ud til alle brugre i næste nyhedsbrev.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er der overhovedet noget problem, siden det skulle være nødvendigt at lave sådan et system.Har været herinde nogle måneder efterhånden, og synes ikke at have oplevet nogle problemer.Det der irreterer mig mest, er at man nogle gange bruger tid på at hjælpe folk, hvorefter man ikke hører en pind, så man føler at det har været spild af tid.Det burde være det mindst folk kunne gøre, at komme med en tilbagemelding om tingene virker, eller om de selv har fået løst problemet i mellemtiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok