Hop til indhold
  • 0

PIR 24v 90° detektere ikke


Szafranski
 Share

Spørgsmål

Hejsa.

Nu er det et par år siden jeg har rodet med IHC, men er i gang med at hjælpe en ven med at få sat han installation op Visual 3. Jeg kan simpelthen ikke få hans PIR 507DN311 til at virker, den er sat til et Input modul 24/24, men den detektere intet i Serviceview.

Fald så over denne gamle tråd, som er præcis samme problem.

Torben forslog dengang, at han skulle forsøge at sætte PIR kortvarigt på nul, og hvis lyset tændte, så var bevægelsessensoren defekt. 

Jeg har 4 helt nye og det er samme problem med dem alle og lyset tænder hvis PIR sættes på nul. Det kan ikke være rigtigt at alle 4 er defekte.

Nogen forslag til hvad der kan være galt?

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
54 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Har du forbundet den korrekt med 24v til den ?

Og PIR udgangen til input modulet, 0 giver vist sig selv. 

Altså det vil jeg mene, og kan måle 24v på PIR'en. Men når du skriver korrekt, bliver jeg i tvivl. Hvad mener du her?

0v er monteret direkte på input modulet, sammen med Pir på 1.

24v går til klemrække som fødes direkte fra strømforsyningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så lyder det til den er tilsluttet korrekt i højt vejledningen her

https://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D847722_02.pdf

Hvis du kan måle 24 V på den - og den blinker ved nulstilling og test er det nok OK.

Og hvis du kan aktivere lyset ved at kortslutte 0 og PIR ved enheden, ja så er kabling mm også i orden. Og så må det væren enheden/enhederne den er gal med.

De kan muligvis være defekte pga lyn eller andre transienter ? Jvfr den gamle tråd. Der var jo synlig skade på en transistor.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
41 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Så lyder det til den er tilsluttet korrekt i højt vejledningen her

https://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D847722_02.pdf

Hvis du kan måle 24 V på den - og den blinker ved nulstilling og test er det nok OK.

Og hvis du kan aktivere lyset ved at kortslutte 0 og PIR ved enheden, ja så er kabling mm også i orden. Og så må det væren enheden/enhederne den er gal med.

De kan muligvis være defekte pga lyn eller andre transienter ? Jvfr den gamle tråd. Der var jo synlig skade på en transistor.

En ting jeg er lidt i tvivl om, jan kan måle konstant 24v på alle data indgange på input modulet, er det normalt at de er "åbne" og "lukker" ved signal?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok