Hop til indhold
  • 0

Når controlleren dør


Tbent
 Share

Spørgsmål

Hej

Har været ude for at min ellers simple IHC installation er begyndt at drille, pludselig slukker de meste af lyset i huset kort tid efter det er tændt, vi har så få skiftet et output modul, det har hjulpet lidt nu er der længere imellem lystet slukker i de pågældende rum.

Men det fik mig til at læse lidt op på IHC og jeg kan nu se at det er endeligt dødt :( min installation er noget simpel et par Uni lysdæmpere, en Eltako dæmper og et par skumringsrelæer udv. er hvad det kan blive til. Men hvad sker der hvis min controller dør, jeg formoder at jeg mister kontrollen over lysstyringen men hvad med alle udtagene (stikkontakterne) vil de virke eller skal man forvente at alt er væk? det kan jo hurtigt blive dyrt hvis fryser og køleskabe ryger, og så kan man jo lige så godt tage tyren ved hornene med det samme inden man står i en uheldig situation.

hvad er så den billigste/nemmeste løsning for en som mig at skifte til? basalt har jeg jo blot behov for 3 *lysdæmning og skumringsrelæerne er vel egentlig selvkørende eller kan blive det.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Umiddelbart vil jeg gætte på at din strømforsyning er ved at stå af.

Hvis din controller dør, så er der ikke lys nogen steder. Stikkontakterne er også væk. Stikkontakter til køleskabe og frysere bør ikke være koblet på IHC. Hvis de er, bør du få det ændret asap.

Hvad man gør i stedet, er ét stort ubesvaret spørgsmål. Der er mange som byder sig til, hvilket jo er fint, men mig bekendt er den "rigtige" løsning ikke dukket op endnu. Hvis den overhovedet findes, for det er jo et individuelt spørgsmål. På positiv siden er at IHC holder rigtig mange år, så med mindre du har noget meget gammelt udstyr er umiddelbart ingen grund til panik. Du kan også købe dig tid ved at have en brugt controller på lager.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Bare fordi du har LK IHC i huset betyder det jo ikke at alt er styret af LK IHC. Du skrive selv at du kun har et par lysdæmper på LK IHC. Hvis det er korrekt så vil der ikke ske noget med dine stikkontakter og resten af lysstyringen hvis din controller dør. Så før du panikker, så find ud af hvad din LK IHC controller rent faktisk styre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok