Hop til indhold
  • 0

Problemer efter strømafbrydelse


EmilSkovgaard
 Share

Spørgsmål

Hej Forum,

Da min familie og jeg kom hjem fra jul i går aftes, var det til et hus, hvor fejlstrømsrelæet var slået fra, så alt selvfølgelig var helt dødt. Vi slog relæet til igen og da controlleren var startet op, virkede det hele tilsyneladende igen. Bortset fra, at vores installation er udstyret med en el-alarm, der bipper fra interne lydgivere, hvis der har været fejl med strømmen. Vi har et "statuspanel", der blinker rødt for at indikere fejlen og hvor jeg med et tryk kan udsætte den bippende alarm i ti minutter. Men jeg kunne ikke finde ud af at få det til at gå helt væk, så efter et par timer, hvor jeg forsøgte alle mulige ting og klokken var tæt på midnat, var jeg simpelthen nødt til at komme i seng og sove uden høje biplyde hele natten. Så den sidste udvej jeg kunne komme i tanke om, var at slå relæet til IHC-systemet fra med det forventelige resultat, at al styringen forsvandt, da der jo ikke længere var strøm på.

Da jeg stod op i morges, tændte jeg for relæet til IHC-systemet igen. Denne gang var det ikke blot de, trods alt, små biplyde, der larmede, men en meget høj alarm-hyle-tone fra alle lydgivere. Da controlleren var vågnet op efter 30-45 sekunder stoppede alarmen fra alle lydgivere undtagen én. På de øvrige lydgivere var det nu "bare" el-alarmen der bippede og styringen virkede tilsyneladende  igen. Men efter yderligere nogle minutter var alarmtonen stadig ikke stoppet fra den sidste lydgiver og det er næsten uudholdeligt at være i huset, når den hyler - hvilket vel også er meningen, da det jo er den alarm, der skal vække os ved brand mm.

Nå, men jeg kunne igen kun komme i tanke om løsningen med at slå strømmen fra IHC-systemet i eltavlen, så nu står jeg med et hus uden styring af strømmen.

Det efterlader mig med et par spørgsmål:

1) Hvordan får jeg liv i IHC'en igen uden at alarmen tvinger os ud af huset på ubestemt tid?

2) Hvordan får jeg el-alarmen til at holde op med at bippe, når strømmen er tilbage i huset og fejlen (så vidt jeg kan vurdere), er væk?

 

På forhånd tak for hjælpen!

 

Mvh Emil

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er lidt svært at gætte på når vi ikke ved hvordan det er programmeret. Men det tyder på at der er noget omkring tyverialarmen der ikke står rigtigt efter strømafbrydelsen. Har du prøvet at til-/frakoble tyverialarmen. Giver det ro i huset.

I serviceview kan du se hvordan indgangene strå på dine alarmen, de kan også ændres ved at holde "Ctrl" tasten nede og give et kort tryk på mellemrumstasten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok