Hop til indhold
  • 0

Gammelt IHC med Philips HUE


GokGok
 Share

Spørgsmål

Hej alle

Vi er så heldige at overtage et hus fra 1997 med en gammel kablet IHC installation. Umiddelbart fungerer den ok, men den er naturligvis med de "gamle" Dimmers (350 CR/400 UNI). Jeg er egentlig ikke interesseret i at bruge selve dimmer funktionen, da jeg i en del år har brugt Philips Hus og aldrig har haft knas med dette. Da udskiftning af det meste for at "kunne" LED er alt for dyrt har jeg følgende spørgsmål:

1) Kan jeg ændre en DIMMER i opsætningen til kun at køre ON/OFF (skifter så til Hue GU10 pærer)

2) Der er mini-kontakter alle vegne i huset. Er der en venlig sjæl der kan pege på et sted, hvor man kan se hvordan de pilles ud af væggen uden at blive ødelagt? Maleren skal i gang med filt og maling og det ser forfærdeligt ud, når det er lavet "rundt-om" kontakter etc. :-)

3) Udover jeg skal have fat i et kompatibelt USB/RS-232 - noget andet jeg skal være opmærksom på, når jeg engang skal prøve at få fat i og lavet udlæsning fra veteran-controlleren) 

Har vedhæftet fotos af tavlerne. Der er en tredje på loftet, men den er lille. Så snart jeg har adgang uploader jeg fotos af den.

På forhånd tak.

IHC_controller.png

IMG_2504.jpg

IMG_2505.jpg

IMG_2506.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

1. Man kan godt omprogrammer dimmeren til at skifte mellem 0% og 100%, som vil se ud som on/off, men det vil ikke få den til at funger ret meget bedre med LED pære. Alternativet er at fjerne dem helt. Alt efter din installation kan det kræve et ekstra output 230V modul. Disse var endnu ikke udgået sidst jeg checkede. Udskiftningen skal fortages af en elektriker, men du kan selv lave programeringen

2. Hvis du med mini-kontakter mener FUGA svagstrøms tryk, så fjerne man del lille plade mellem trykkene. Hvis det er de gamle mini tanget tryk, så findes der en villedning her https://www.lk.dk/produkter?iid=#100H1003

3. Det ligner en gammel Term-IHC installation, og strømforsyning ser ud til at være ligeså gammel . Hvis du skal have en elekriker til at fjerne dimmerne, så vil jeg anbefale også at få skiftet strømforsyningen. Controlleren og I/O modulerne kan nærmest leve for evigt, mens strømforsyningerne har det med at står af når de bliver +20 år. Somregl i forbindelse med en strømafbrydelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok