Hop til indhold

Dimmer 350LR/Dimmer 400 UNI/SA


jaguar xke
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg håber, der er en der kan hjælpe med følgende vedrørende udskiftning af en Dimmer 350LR.

Den skal udskiftes med en 400 UNI/SA.

Er der en "hjælpende hånd" der kan fortælle, hvordan ledningerne forbindes.

Jeg vedhæfter lige to billeder. På den gamle 350 LR er der forbundet på klemme 1,2,sjovt tegn, L.

Disse klemmer fremgår ikke af 400UNI/SA som har klemme N,L,sjovt tegn, endnu et tegn.

På forhånd tak!

Dimmer 350 LR.jpg

Dimmer 400UNI.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jaguar

Velkommen til IHC user

Det er ikke umiddelbart muligt at udskifte en 350LR med en 400UNI/SA.

Årsagen er at din gamle 350ér bliver styret af 24v på klemme 1 og 2, hvorimod den "nye" 400UNI/SA skal styres af 230v, dermed skal der laves en del ændringer i selve tavlen, hvilket absolut ikke er gør det selv arbejde.

Jeg vil anbefale at du i stedet finder en 400UNI IHC/SA, den kan styres med 24v, eller endnu bedre - et wireless Ø80 lampeudtag i HW version 2. Det sidste kræver en Visual 2 controller eller nyere.

Jeg har vedhæftet brugervejledningerne til alle 3.

 

Dimmer 350 LR.pdf

Dimmer 400 UNI IHC_SA.pdf

Dimmer 400 UNI SA.pdf

 

Venligst Henning

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

hej Henning!

Tusind tak for svar. Og det giver anledning til et par spørgsmål som du forhåbentligt kan svare på :-)

Hvorledes forbindes Dimmer 400 IHC/SA. (Det står måske i de vedhæftede filer du har sendt, men jeg kan ikke åbne dem).

Kan denne Dimmer anvendes til LED lys?

Hvis det hele glipper  - kan jeg så sætte et ganske almindeligt relæ ind i stedet. Naturligvis uden dæmpning.

Tak

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen

Monteringen stå i de vedhæftede filer, som jeg i øvrigt heller ikke kan åbne. :(

Pga. virkemåde af de nye LED pærer, er, mig bekendt, stort set ingen gamle dimmere velegnet til LED pærer.

Den bedste dæmper til en Visual 2 controller er den Ø80 jeg nævnte, hvis du har en Visual 3 controller, anbefales den nye DIN skinne monterede. Er din controller ændre, bør du overveje en kontrolleret opgradering, frem for at vente til controlleren selv står af.

Enhver dæmper kan altid erstattes med et simpelt relæ. Det kræver selvfølgelig en omprogrammering af del af IHC programmet.

Vedr. de manglende vejledninger vil jeg anbefale at du opretter en bruger på LK.dk, det er gratis og de spammer ikke.  Når først du er logget ind kan du finde alle deres brugervejledninger, hente Visual programmet og den sidste nye FW til din controller mm.

Link til kommentar
Del på andre sites

@Henning Pedersen@jaguar xkeMonterings vejledninger og standard produkt vejledninger kræver ikke login til lk.dk. Man kan finden ved at søge efter produkterne i produktkataloget som er tilgængeligt under menupunktet produkter direkte på lk.dk.

 

Nogle ældre dimmer funger fint med nogle LED's, men da producenterne aldrig har testet de gamle dimmer med LED's skal man selv forsøge sig frem til man finde en kombination som virker, og så er det nok billigere bare at købe en dimmer som er testet med LED's.

Link til kommentar
Del på andre sites

Er det ikke bare en alm. kip-relæ installation du har, og altså ikke en IHC installation? 

Det ser da sådan ud på billedet i hvert fald.. I så fald, kan du udskifte lysdæmperen med en led din-skinne lysdæmper. 

Det ser ud til at det er 8V kip-relæer du har, så det skal være en lysdæmper der fungerer til 8V trykstyring. Det kan eksempelvis være en Eltako eller en Niko Servodan. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok