Hop til indhold
  • 0

Begynder hjælp


Kim Aarup
 Share

Spørgsmål

Mangler Begynder hjælp til Ihc.
Jeg har en ihc controller visual 3, samt en del input/output moduler og LK Fuga svagstrømstryk 4.
Jeg har prøvet at lave et projeckt i Visual og lagt sendt den til controler.
Har målet alle input/output moduler for at være sikker på de rigtige indgang/udgang på controller. Der er 24v på alle enheder og 230v på outputmoduler.
Det virker som sagt ikke, kan ikke lige se hvor fejlen er.
En der ved hvad jeg gør forkert ?
Skal der være en Rød firkant på Funktionsblokken ?
image.png.29516ebf510b23b41ab1882b3500fd5e.png
Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Kim

Velkommen til IHC user

Dit program er 100% rigtigt.

Tænker du lige skal give dine forbindelser et ekstra tjek. En typisk fejl er manglende 24v på 24v output moduler. Et 24v output modul kan arbejde med 12 - 48v på selve udgangene, derfor skal 24v monteres 2 steder.

PS. hvis du trykker på den grønne pil i Visual kan du simulerer langt det meste, unden at skulle lægge programmet i controlleren først. 

Et godt værtøj når programmet er lagt i controlleren er serviceview, der kan du, live, følge status på dine ind- og udgange.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg bruger ikke en 24 v output modul. Kun en 230v. til stikkontakt. 

Det er en output 230v hvor der  på begge sider af modul. output 1-4 og 5-8. er tilgang af 230v fra samme guppe

Når jeg bruger ServiceView kan jeg godt tænde/slukke for output modul så den del virker. Men kan ikke se noget når jeg bruge tryk.

Hvordan skal svagstrøms tryk monteren. Der er 5 skrueterminaler. Jeg har monteret en leder fra de 4 tryk til input 24/24 og 24v dc til den sidste.. I input modul er det - for hver 3 input. Skal jeg luse - over i dem alle ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tag også et kig på princip diagrammerne som fulgte med din IHC controller. Hvis du ikke har dem ved hånden, kan du downloade dem her. https://www.lk.dk/produkter?iid=11337 De fortæller ret deltajeret hvordan alle komponenter skal tilsluttes.

Den røde firkant ved funktions blokkene fortæller at det er en standard LK funktions blok som ikke er ændret. Hvis du marker en FB med en rød firkant og trykker F1 eller højre klikker og vælger hjælp, får du hjælpe teksten for den pågældende FB frem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det fungere stadig ikke.

Jeg bruge LK FUGA® indsats svagstrømstryk 4 slutte. kan de bruges ? Og hvordan skal de så monteres ?

Har monteret 24v i skrue terminal for nede. ØH-ØV-NH-NV har jeg monteret en leder i hver som går ned i hver sin indgang på en ind IHC Input modul 24/24, 24VDC.

 

376107026_LKFUGAindsatssvagstrmstryk4slutte.thumb.jpg.3edfc0b796792db00aaac7e65bd739b3.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Kim Aarup skrev:

Det fungere stadig ikke.

Jeg bruge LK FUGA® indsats svagstrømstryk 4 slutte. kan de bruges ? Og hvordan skal de så monteres ?

Har monteret 24v i skrue terminal for nede. ØH-ØV-NH-NV har jeg monteret en leder i hver som går ned i hver sin indgang på en ind IHC Input modul 24/24, 24VDC.

Som @Henning Pedersenskrev skal du tilslutte 0V på fælles klemmen i svagstrøms trykket. Ikke +24V. Fælles klemmen er markeret med et stel symbol og er sandsynligvis den hvor du har tilsluttet +24V. LK IHC virker ved at man laver en forbindelse mellem 0V og en indgang på et indgangs modul.

Jeg vil igen opfordre dig til at tage et grundigt kig på de princip diagrammer som jeg linkede til. Her er lednings forbindelserne tegnet op med forskellige farver. På varmestyrings princip diagrammet er der et svagstrøms tryk med 6 slute kontakter og 3 dioder. Prøv at følge ledningerne på det diagram. Så vil du se at der ikke er nogen +24V ledning tilsluttet svagstrøms trykket på det diagram. Om dit tryk har 6 eller 4 slutte kontakter gør ikke nogen forskel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok