Hop til indhold
  • 0

Forsinkelse og/eller manglende respons fra betjeningstryk


Svan
 Share

Spørgsmål

Kære IHC User

 

Jeg er løbet ind i et problem i forbindelse med programmering af min IHC installation.

Jeg har programmeret betjeningstryk med kip til at tænde for 230v stikkontakter. Når jeg trykker fysisk på betjeningstrykket, oplever jeg at stikkontakten nogle gange slet ikke tænder, mens andre gange er der varierende forsinkelse, nogle gange tænder den næsten med det samme, mens andre gange er der forsinkelse på lidt over 1 sekund.

Min installation består af 2 controllere, men jeg har ikke oplevet nogen problemer med min anden controller, som tænder med det samme og registrer altid når man trykker.

Jeg har forsøgt med 3 forskellige betjeningstryk, 2 forskellige input moduler, og 3 forskellige output moduler, ligeså har jeg prøvet almindelig kip, kip med kort tryk, samt kip med 1 sek. Forsinkelse, jeg har desuden forsøgt med kun at programmer 1 tryk til 1 stikkontakt og holde resten af projektet tomt, men problemet er der fortsat. Er der nogen der ved hvori problemet ligger?

 

Jeg bruger:

ICH Controller / Viewer, modelnummeret på fronten er 820BA400

IHC Visual software version 2.8

Begge controller er Hardware version 6.2, med firmware version 2.8.4.

 

Umiddelbart er de 2 controllere fuldstændig ens, bortset fra at den controller som ikke virker, er produceret 6 måneder senere end den anden.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du har temperatursensorer eller udvendigt temp/lux sensor på den controller, hvor der ikke er 100% overensstemmelse imellem det der fysisk er monteret og det der er i programmet, så kan tilfældige udgange have den opførsel som du oplever. Det gælder både for sensorer som er i programmet, men ikke monteret og monteret men ikke i programmet. Så vidt jeg husker er det det samme med SMS modulet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har også 2 IHC controller. Den ene har hvert år et problem med tilfældig forsinkelse efter der er skiftet mellem sommer/vintertid. Jeg løser problemet ved at genstarte controlleren via adminview. Herefter er problemet væk til vi igen skifter mellem sommer/vintertid.

Hvorfor problemet kun rammer den ene controller ved jeg ikke, men det har været ret konstant de sidste 3 år, og det er altid den samme controller som bliver ramt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok