Hop til indhold
  • 0

Programmering af Wiser PIR med lysdæmper med "puck relæ".


Damian Litka
 Share

Spørgsmål

Jeg skal til at lave en automatisering, som jeg simpelthen ikke kan gennemskue.

Udfordring er at jeg har spots i loftet og en lampe tilsluttet til et lampested i samme rum.
Spots er koblet direkte på PIR med lysdæmper.
Lampe kan ikke dæmpes, derfor vil lampen blive koblet til fast fase med et puck relæ til at styre tænd/sluk.

Ønsket er følgende:
--------------------
I tidsrummet 06.00-23.00:
Bevægelse opdaget = Spots tændes på 100% + lampe (puck) tændes i 5min. Efterfølgende slukkes begge dele. (den del kan jeg kan finde ud af).
--------------------
I tidsrummet 23.00-06.00:
Bevægelse opdaget = Spots tændes på 20% i 5min og lampe (puck) forbliver slukket. (den del kan jeg også godt kan finde ud af).
MEN, hvis man trykker på PIR lysdæmperens knap, så vil jeg gerne have spots til at skrue op til 100% SAMTIDIGT med at lampen (puck) tænder i 5min og efterfølgende slukkes begge dele.
--------------------
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg få lampen (pucken) til at tænde når lysstyrken på spotsne ændres til 100%.

Nogen som kan hjælpe med en automatisering?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du laver bare en blok med 2 indgang, et for dit tryk og et for Ur, og 4 scenarie udgange, et for tiden 06 til 23 (ur = On), et for 23-06 (ur = Off), et for manuelt tændt på trykket samt et for sluk. Under indstillinger indsætter du et tid for hvor længe lyset skal være tændt. Logikken har du jo stort set styr på. 

Når du er færdig forbinder du dine lamper så 1. scenariet tænder begge, 2. scenariet tænder den dæmpede på 20%, og lampen på OFF, 3 scenariet tænder det hele og det 4. scenarie slukker begge.

God fornøjelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

En anden metode kunne være at lade lampen være styret af tilbagemeldingen fra din dimmer, men det kræver at din dimmer er enten wireless eller Visual 3 LED dimmer. Ulempen ved denne metode er at du vil få en forsinkelse på lampen på 1-2 sek. da tilbagemeldingen er forsinket i forhold til den aktuelle lysstyrke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for hjælpen - jeg har fået det til at fungere! 

Lige et bonus spørgsmål, jeg har 24v COB led-bånd (34w max forbrug) som jeg gerne vil have dæmpet via Wiser PIR'en 
Vil jeg kunne bruge denne driver? 
https://detled.dk/driver-stromforsyning/4538-ltech-daempbar-led-driver-triacpush-24v-1-75w-5708829615454.html#extended-specifications  

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok