Hop til indhold
  • 0

Ny unidimmer - får ikke input signal frem til 24V output


ALTERAS
 Share

Spørgsmål

Her, har installert en ny Unidimmer 400 i systemet mitt (har 14stk fra før), og har programmert one-touch input / 24V output. Skulle tro det var rett frem, men jeg får ikke input signal frem til 24V output. Jeg kan styre lyset med knappen på unidimmer, så det ser ut til å være koblet riktig. Hva kan være fejl? Jeg har FW 2.7.190, jeg tror unidimmerne er blitt fornyet, kan det være noe med kompatibilitet? Vurderer å oppgradere til FW 2.8.4 for å se om det kan være grunnen.

Ser også at den nye funksjonsblokken (1.2.01.a.) har sort firkant, alle de andre er røde. Jeg er ikke så erfaren med programmering, kan hende jeg har gjort noe grunnleggende feil her.

Setter pris på råd og tips! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 19.2.2023 at 20:06 , Henning Pedersen skrev:

Du kan kopier den røde, og sætte den ind hvor du vil. Dermed slipper du af med den du har åbnet, og en evt. fejl deri. 
 

Hvis det ikke lykkes dig, så prøv at vedhæfte dit projekt, så er jeg sikker at der bliver kigget på det. 

Hei, jeg fikset så ny FB også er rød, fungerer fremdeles ikke. Filen min er skrevet på norsk utgave (Elko) så kan desverre ikke leses på LK Visual. Jeg har litt mer feilsøking jeg kan gjøre, så vurderer jeg oppgradering av firmware Elko 2.7.190 til LK 2.8.4.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tror ikke at en firmware upgrade vil løse dit problem. Unidimmerne er ikke andet en række udgange defineret i en produkt XML fil. De er ikke understøttet af firmware som LED dimmerne til Visual 3 eller wireless dimmer i Visual 2 og 3. Det lyder meget mere som en fysisk fejl monteringe, forkert udgangs addresse i programmet eller en knækket ledning.