Hop til indhold
  • 0

Ny unidimmer - får ikke input signal frem til 24V output


ALTERAS
 Share

Spørgsmål

Her, har installert en ny Unidimmer 400 i systemet mitt (har 14stk fra før), og har programmert one-touch input / 24V output. Skulle tro det var rett frem, men jeg får ikke input signal frem til 24V output. Jeg kan styre lyset med knappen på unidimmer, så det ser ut til å være koblet riktig. Hva kan være fejl? Jeg har FW 2.7.190, jeg tror unidimmerne er blitt fornyet, kan det være noe med kompatibilitet? Vurderer å oppgradere til FW 2.8.4 for å se om det kan være grunnen.

Ser også at den nye funksjonsblokken (1.2.01.a.) har sort firkant, alle de andre er røde. Jeg er ikke så erfaren med programmering, kan hende jeg har gjort noe grunnleggende feil her.

Setter pris på råd og tips! :)

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 19.2.2023 at 20:06 , Henning Pedersen skrev:

Du kan kopier den røde, og sætte den ind hvor du vil. Dermed slipper du af med den du har åbnet, og en evt. fejl deri. 
 

Hvis det ikke lykkes dig, så prøv at vedhæfte dit projekt, så er jeg sikker at der bliver kigget på det. 

Hei, jeg fikset så ny FB også er rød, fungerer fremdeles ikke. Filen min er skrevet på norsk utgave (Elko) så kan desverre ikke leses på LK Visual. Jeg har litt mer feilsøking jeg kan gjøre, så vurderer jeg oppgradering av firmware Elko 2.7.190 til LK 2.8.4.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tror ikke at en firmware upgrade vil løse dit problem. Unidimmerne er ikke andet en række udgange defineret i en produkt XML fil. De er ikke understøttet af firmware som LED dimmerne til Visual 3 eller wireless dimmer i Visual 2 og 3. Det lyder meget mere som en fysisk fejl monteringe, forkert udgangs addresse i programmet eller en knækket ledning.

Men bortset fra det, vil jeg alligevel anbefale at du opgrader til 2.7.199 eller 2.8.4. De er begge lige gode medmindre du skal bruge de få funktioner som kom med i 2.8.x, som jeg dog ikke kan huske hvad var.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg fant ut av det: det var to porter på 24V Output som var defekt, jeg koblet en annen 24V Output modul så gikk det helt fint. Den defekte modulen er en Lexel fra 2006, de seks andre portene har vært i bruk hele tiden, så dette var merkelig. Takker for gode råd underveis! Oppgradering skal jeg gjøre når jeg tørr, det blir bytte fra norsk Elko til dansk LK!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok