Hop til indhold
  • 0

Fibernet, Router og IHC Basic


RealMortenStig
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg får fibernet i næste måned. Har aldrig rigtigt brugt mit IHC Basic til noget. Ville det rigtige setup være at sætte et kabel fra fiberboksen til IHC grundenheden og så et kabel fra et udtag i stuen til routeren? Når systemet er over 10 år gammelt kan det så trække de 1000 mbit? Skal jeg bruge særlige kabler? På forhånd tak og god jul. Håber nogen kan hjælpe :-) 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

IHC Basic kan kun køre 100Mb/s så derfor kan du bare demontere boksen og sætte almindelige PDS udtag på dine ledninger i stedet.

Du skal dog lige se efter hvordan ledninger er monteret. Tag evt. et billede. De er monteret som A eller B hvilket fremgår af stik.
De nye stik skal du bare montere efter metode og så kan du køre 1000Mb/s. 

Jeg ville selv vælge LK lexcom stik, da de er nemme at montere, men det er ikke et must. Se på kabel hvilken standard (cat. 5e/6/6a) der er brugt og brug det samme i stik. Monter altid hunstik på kabler og brug patchkabler til router/switch.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det gode ved IHC net basis er at det er designet til at transmiter TV signaler og dermed er kabler og udtag certificeret til 700Mhz. 1000Mbit kabler og udtag er normalt kun certificeret til 200Mhz, så IHC net basis kabler og udstyr understøter fint 1000Mbit og skal derfor ikke udskiftes. Det er kun IHC net basis boksen som skal erstattes af alm. væg udtag eller tilsvarende.

Grunden til at IHC net basis boksen ikke understøtter mere end 100Mbit er at 100Mbit kun kræver 4 af de 8 leder der er i et netværks kabel. IHC net basis boksen bruger så de sidste 4 leder til telefoni og TV, således at man med et splitter kabel i væg udtaget kan få både telefoni, TV og data ud af det samme udtag samtidig. 1000Mbit netværk derimod kræver alle 8 leder i et netværks kabel, og det understøtter IHC net basis boksen ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok