Hop til indhold
  • 0

Udskiftning af controller


faldo
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har skiftet alle mine spots til led og det gør at mine gamle dæmpere ikke fungerer optimalt. Så har købt en ny controller og 3 nye led dimmer. 

Kender nogen herinde i forumet en elektriker der vil skifte dem for mig. Der skal ikke laves noget om i programmeringen. (kører HA). Så det er det manuelle arbejde med at skifte de 6 dæmpere ud med 3 led dæmpere og skifte controlleren. Har skrevet til de lokale i området omkring Frederikssund og fået et svar pt. Det lød på mellem 10.000-15.000 kr, da han synes min installation så rodet ud og det vil tage tid at finde ud af programmeringen. Det synes jeg lyder meget dyrt? 

3D7C1B06-5538-4367-A23C-29C4E1274B6B.jpeg

7C1CE886-ACFD-4033-B901-06DB440C7150.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu bor jeg ikke på Nordsjælland, men ja 2-3 timer reelt arbejde med fysisk at demonter og skifte controller og lidt dimmere , indlægge program bør ikke koste 10.000. Selvom triggere siger det ser rodet ud.

Det burde kunne gøres for 2 max 3.000 kr.

Ved godt man reelt ikke må selv men … ;-) det er nu ikke særlig svært. Og ender det med kaos er der nok en eller anden der vil træde til og hjælpe for kr. 10.000  ( ps. Jeg kommer gerne til Sjælland og gør for det beløb).

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du selv kan klare programeringen, så er det 1-1 med ledningerne, bortset fra til dimmerne. 230V delen bør en pensioneret elektriker som har prøvet at monter andre dimmer, dog kunne klare. Resten er lidt 24V og en RS485 bus forbindelse. Dette bør enhver elektriker kunne klare, IHC erfaring eller ej.

Tilbudet fra din elektriker lyder som om han forventer at skulle lave andet end bare den fysiske ombytning. Det kan dog være svært at få en elektriker til at give pris på ombytningen uden programering hvis du ikke bruger ham normalt. Det bliver noget rod med garantien hvis der er problemer og de ikke har lavet det hele.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Lars1 skrev:

Hvis du selv kan klare programeringen, så er det 1-1 med ledningerne, bortset fra til dimmerne. 230V delen bør en pensioneret elektriker som har prøvet at monter andre dimmer, dog kunne klare. Resten er lidt 24V og en RS485 bus forbindelse. Dette bør enhver elektriker kunne klare, IHC erfaring eller ej.

Tilbudet fra din elektriker lyder som om han forventer at skulle lave andet end bare den fysiske ombytning. Det kan dog være svært at få en elektriker til at give pris på ombytningen uden programering hvis du ikke bruger ham normalt. Det bliver noget rod med garantien hvis der er problemer og de ikke har lavet det hele.

Takker :-) Jeg må sende min far lidt ledningsdiagrammer. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok