Hop til indhold
  • 0

Tilføj 4.15.a


ole3009
 Share

Spørgsmål

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du kan installer visual 2 og kopier FB'en over i Visual 3 derfra, men har du checket at du ikke kan bruge persienne styrings FB'erne? Gardin styring lyder for mig lidt af persienne styring.

Alternativt kan du også lave FB'en selv. Der er dog en del fald grupper i programering af LK IHC da det er event styret hvilket er væsentlig anderledes at programer end PLC'e som er status styret.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak Lars 

Jeg har fundet den i en anden der havde lavet den og kopieret den. Det er jo til gardinstyring, men egentligt er det til kort/lang tryk på afbryderen så f.eks. kort er til at trække gardinet for og langt tryk er til at trække gardinerne fra., så der kun er et tryk pr. gardin.

Men super mange tak for svaret. Fantastisk hjælp fra dem der ved hvad de snakker om.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, ole3009 skrev:

men egentligt er det til kort/lang tryk på afbryderen så f.eks. kort er til at trække gardinet for og langt tryk er til at trække gardinerne fra., så der kun er et tryk pr. gardin.

Det er noget af det fede ved IHC, der er ikke ÉN "rigtig" måde at gøre det på. Til inspiration så laver jeg det også altid med med ét tryk, hvor et kort tryk skiftevis sender gardinet helt op/ned, og et langt tryk skiftevis kører gardinet op/ned til kunden slipper trykket igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Henning

Ja det er dejligt at det er fleksibelt. Dog mangler en måde ligesom at sætte systemet 14 dage tilbage, så huset kører ligesom det gjorde for 14 dage siden. Altså med at tænde lys, kører gardinerne for og fra osv. så huset ser beboeligt ud mens man er på ferie.

Jeg kan kun se at der skal sættes tider på hvornår de forskellige ting skal gøres mens man er på ferie, men det skal jo rettes flere gange om året alt efter hvornår det bliver lyst og mørkt.

Har du en metode til det?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, ole3009 skrev:

Dog mangler en måde ligesom at sætte systemet 14 dage tilbage, så huset kører ligesom det gjorde for 14 dage siden. Altså med at tænde lys, kører gardinerne for og fra osv. så huset ser beboeligt ud mens man er på ferie.

Du har helt ret, det er ikke smart at kunden manuelt skal hele huset igennnem for at ændre div. tider i løbet af året, bare for at få lyset til at se naturligt ud.

IHC er dejlig åben og fleksibel, så hvis man ønsker en funktionalitet som ikke lige kan laves, så laver man det selv. 

Min løsningen er adaptiv hjemmesimulering, som er den løsning jeg altid tilbyder mine kunder. Her “husker” programmet hvordan kunden benyttede huset de sidste 7 dage. Dvs. hvornår tændte og slukkede de lyset i hvert enkelt rum, programmet husker også hvornår de gik i seng og stod op. Udvendigt lys og stikkontakter optager jeg ikke, da det normalt vil være indstillet til at følge enten det udvendige lysniveau eller den udvendige temperatur. Gardinerne følger ofte også det udvendige lysniveau, og bliver automatisk kørt ned, uanset om kunden er hjemme eller ej. Når kunden ikke er hjemme, bliver de automatisk kørt op efter det tidspunkt hvor de normalt ville være stået op. 

Venligst Henning. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok