Hop til indhold
  • 0

Anbefaling af 220v LED spots til wireless Kombi dimmer


khjollund
 Share

Spørgsmål

Som bekendt er LK's trådløse kombi dimmer (og gamle lampeudtag / Kombi relæ'er) ikke glad for LED med lille ohm'sk belastning. Selv om den samlede belastning overstiger minimumsbelastningen på 20w, så kan man have blinkende spots eller spots der lyser svagt hele tiden. Jeg har erfaret at der er stor forskel på hvilke spot's man køber. 

Er der nogen her der kan give en god - opdateret - anbefaling af spots der fungerer godt med denne dæmper, -gerne også nogle der giver meget lys per watt og holder længe. 

Jeg har de seneste år købt IKEA's LED's, -de giver masser af lys per W, er middel gode til at undgå spots der flasher, men holder ikke længe (har byttet mange indenfor garantien (2 år), -så gem bonnen hvis du køber IKEA's. 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

At lave godt lys og ikke mindst lys til aftenhygge klares ganske godt med de Philips LED lyskilder som er benævnt “Warm glow”.  Når de dæmpes med en dimmer så ændrer de automatisk lysfarve og giver et varmere lys - det virker ret godt til aftenhygge. Philips har lavet en række forskellige lyskilder som alle har funktionen “Warm glow” og alle disse lyskilder giver et meget behageligt og naturligt lys på samme måde som gammeldags glødetrådspærer gjorde. LED lyskilder der ikke har funktionen “Warm glow” giver ikke et behageligt varmt lys når de dæmpes. De beholder samme lysfarve når de dæmpes og det opleves oftest som “koldt” hvidt lys med lidt blå grønlige farve toner som bestemt ikke medvirker til aftenhygge lys. 
Philips LED lyskilder med “Warm glow” er efter min opfattelse nogle af de  bedste LED lyskilder du kan sætte i din IHC installation hvor du har dimmere. 

Jeg har Wireless lampeudtag V2, Wireless Kombi dimmer og IHC LED 2 kanal. Et enkelt sted har jeg monteret en Dimbob hvilket hjalp med at fjerne lidt blink og og det gav også en mere smidig dimmer funktioanilitet. Alt LED køre ganske godt. Gammeldags pærer og halogener giver dog stadig lidt bedre og mere korrekt lys end du kan opnå med LED.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ok, -gentager lige mine kriterier i prioriteret rækkefølge:

  • Fungerer godt med kombi dimmer (uden dimbob, gammeldags pærer parrallelt o.s.v. o.s.v), -selvfølgelig så totale antal LED Watt overstiger minimumsbelastningen. 
  • Meget lys (lumen) per watt ("grønne")
  • har lang holdbarhed i praksis.

Om de er varme, kolde, hyggelige, behagelige og hvilken farve de har, er underordnet. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok