Hop til indhold
  • 0

Varmetabs beregning


TIB
 Share

Spørgsmål

 

Hej.

Har lige et spørgsmål til varmetabs beregning af IHC tavle.

Tavlen er en LK UG150-24 med en afgivelse på 40W, da den er sammenbygget med effekt tavlen skal den ganges med en faktor 0,9 dvs. ialt. 36W

Jeg har taget varme afgivelsen for komponenter fra LK´s hjemmeside og får følgende:

IHC output 24 3stk 8,3W 24,9W
IHC input 24/3 2stk 1,3W 2,6W
IHC input 24/24 2stk 9,4W 18,8W
IHC SMS modem 1stk 1,6W 1,6W
IHC alarm backup 1stk 2,1W 2,1W
IHC Power 24V 72W 1stk 12W 12W
IHC control visual 1stk 3,5W 3,5W
Forbrugsmåler 1stk 0,8W 0,8W
Varmeafgivelse i alt     66,3W
       
Tavle UG150-24   40W  
Sammenbygning vandret faktor 0,9    
Samtidigheds faktor 0,55    
       
Varme afgivelse komponenter     36,465W
Varmetab tavle ved 25gr     36W

 

Jeg har ikke monteret tavlen endnu men kører den som test, fuldt fortrådet med effekttavlen, tryk, PIR, alarm komponenter osv. for at få det hele til at spille. Jeg har lavet en sekvens hvor den står og trækker alle moduler og relæér i udgangstavlen 1 gang hvert sec. og på forbrugsmåleren der sidder foran forsyningen kan jeg se at jeg trækker 49W når alle tryk er aktiverede. Det er jo noget mindre end de 66,3W LK foreskriver og spørgsmålet er om jeg kan bruge dette som udgangspunkt for beregningen evt. ved at ændre samtidighedsfaktoren eller om jeg skulle erstatte de 2 input 24/24 til 24/3.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg har ikke viden til at give et 100% svar, men da egne målinger generelt er svære at kontrollerer/efterprøve, tvivler jeg på at det bliver godkendt.

Det jeg kan svare 99% på er, at du uden problemer kan udskifte dine 24/24 med 24/3 moduler. Den ene % er hvis du i en genbrugsbutik har fundet nogle af de gamle Opus PIR som forsynes via indgangsmodulet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok