Hop til indhold
  • 0

Hjælp til programmering af Dimmer tidligere programmert i Visual 1


Jeppe Iversen
 Share

Spørgsmål

Står og har skiftet min IHC Visual 1 Controller, ud med en Visual 3 Controller. Dog står jeg med det problem at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal programmere mine dimmere op i Visual 3.

I min gamle Visual 1 styring, er det lavet med Touch input(24v) som aktivere Udgang for Touch (Udgang 6.01) som er et 24v Output.

Kan ikke lige se mig ud af hvordan jeg skal programmere dette i visual 3.

sadd.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Jeppe

Velkomme til IHC-user.dk

Ja guderne må vide hvad LK har tænkt på, men tænker de også har opgivet dem.

Det kan man ikke med de blokke som visual 3 er født med. I princippet kunne du "nøjes" med en simpel "følg" blok, men da du kun har én ledning fra anlægget til din dimmer, så vil din sluk alt ikke virke korrekt, hvilket selvfølgelig ikke er ok.

Prøv om ikke der skulle være en funktionsblok i Visual 2 som du kan bruge.

Hvis du henter og installere den sidste version til visual 2 fra LK.dk, find en egnet funktionsblok, skriv evt. nummeret ned. luk Visual og find blokken med tilhørende PDF fil via stifinder: gem begge på skrivebordet.

Geninstaller Visual 3 og læg funktionsblok og pdf fil i lysdæmper mappen.

Åben visual 3, og den kan bruges.

God fornøjelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har ikke 1.2.02.b. men tænker ikke at udgangen "Udgang for touch (Tænd/regulér op)" gør andet end det der stå i parentes, altså tænder og regulerer op. Om du kan være heldig at det virker hvis du også fører "Udgang for sluk (Sluk/regulér ned)" over, ved jeg ikke, men prøv det.

P.S. tænker blokken skal være indstille til at tænde på sidste niveau.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg takker for hjælpen, fejlen var dog fra min side efter jeg fik sovet på det gik jeg ud og kiggede i tavlen, og lagde mærke til at det engang har været en almindelig tænding via et 230V Output, som ikke var anulleret, hvilket betød at  jeg bare skulle aktivere de forskellige outputs til dæmperne, så kørte det. dog kun med den gamle "Fortrådet avanceret lysdæmper".

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 2.4.2021 at 12:44 , Jeppe Iversen skrev:

Jeg takker for hjælpen, fejlen var dog fra min side efter jeg fik sovet på det gik jeg ud og kiggede i tavlen, og lagde mærke til at det engang har været en almindelig tænding via et 230V Output, som ikke var anulleret, hvilket betød at  jeg bare skulle aktivere de forskellige outputs til dæmperne, så kørte det. dog kun med den gamle "Fortrådet avanceret lysdæmper".

Hej Jeppe

Jeg har selv lige købt en ihc visual controller 3 (der skal erstatte min controller 1), og jeg har også problemer med at få min dimmer 400 UNI. Jeg har også en touch installation i visual 1. Hvordan ser dit program ud i IHC visual? Mit (som ikke virker) ser sådan ud:

 

Visual3Dimmer400.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok