Hop til indhold
  • 0

Universal dimmer (250W) kan ikke linke


COBihc
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har en lille IHC installation til en hjemmebiograf. Jeg kører LK IHC visual 2.7.342.

Jeg har to lampeudtag dimmer wireless og en dimmer Universal 250w, som kører upåklageligt. Jeg oplever dog, at når det ene lampeudtag ikke har været brugt et stykke tid, så skal jeg hen og tænde manuelt på "1".

Jeg har yderligere fire Dimmer Universal 250w, som skal tilsluttes. De har aldrig været brugt.

Jeg kan ikke få hul igennem til dem... Når jeg i Visual vælger at ville linke en af dem, så blinker den ikke rød ved tryk på A.

Kræver det, at der er lamper koblet på, for at de får strøm til at kunne linke?

Jeg har tilsluttet spots til den ene, men kan stadig ikke linke (blinker ikke ved tryk på A).

 

HJÆLP søges desperat!

UNI250.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
4 timer siden, COBihc skrev:

Kræver det, at der er lamper koblet på, for at de får strøm til at kunne linke?

Jeg har tilsluttet spots til den ene, men kan stadig ikke linke (blinker ikke ved tryk på A).

Ja - og ikke "bare" en LED pære. Brug en halogen eller gammel standardpære hvis du har een.

Generelt er dine dimmer ikke gode til LED pærer, da de kræver et minimumsforbrug på 20W, som det også fremgår af dit billede. Hvis du vil skifte, skal du gå efter en Ø80 i version 2. Langt de fleste af den du finder på dba og andre steder er version 1, som sælgeren tror er det rene guld.

LED er generelt noget skrammel at dæmpe med ældre lysdæmper.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok