Hop til indhold
  • 0

Meget udfald på IHC anlæg


Kasper Franklin Nielsen
 Share

Spørgsmål

Jeg har på det seneste stykke tid oplevet virkelig meget udfald på vores ihc anlæg. Som i virkelig meget.

det er 2 - 3 gange dagligt, hvor der ingen reaktion er, uanset hvilken kontakt i huset jeg benytter.

Og når jeg så sætter min bærbare pc via kabel til min controller, er der i første omgang ingen forbindelse via kabel også :-(.

Jeg kan se på min router qt der er 2 enheder som køre på ip adressen og ikke kun én.

Nogen der ved om TP-Link er IHC anlægget?, eller om det er kablet?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Opdatering:
Jeg vågnede selvfølgelig op til et anlæg, som ikke reagerede på nogle tryk, i hele huset :-/.
Jeg hoppede på loftet og fik revet alle netværkskabler ud, som jeg vidste ikke skulle bruges (Ja, sådan er det at overtage et hus med IHC :-)).

IHC'en drillede stadig, så jeg forbandt min PC til controlleren (Som egentlig ikke ville findes i første omgang via USB - Det er som om, at den tilslutter til pc - hopper fra - tilslutter til pc - hopper fra og sådan bliver den ved nogle gange).

Jeg fik til sidst adgang til controlleren og kunne se at WiFi var slået fra, hver gang jeg forsøgte at slå det til, mistede jeg forbindelsen til controlleren og skulle starte forfra.
Så jeg hoppede på loftet igen og satte et netværks kabel til (Som jeg tænkte kunne være controlleren) og wupti, så kan jeg få adgang til controlleren udefra (Uden om USB) - Bruger selvfølgelig IHC Captain !. - Tak for det software.

Det sjove/spøjse er:
Efter at Controlleren ikke længere er forbundet til WiFi har jeg kun én enhed kablet, med den korrekte IP adresse og det ser ud til at virke.
Spøjst at der er 2 forskellige enheder, som benytter samme IP-adresse på controlleren.

Er problemet løst nu?
Ingen idé :-S - Det finder jeg ud af i løbet af i dag, forhåbentlig har det hjulpet !
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Kasper

Du må kun koble controlleren op med en type af netværksforbindelse. Enten kablet eller Trådløs. Controlleren har kun 1 IP-adresse, så hvis du har sat begge forbindelser op, så vil dit netværk se 1 IP-adresse fra 2 forskellige steder/MAC-adresser. Dette er ikke supporteret i et standard hjemmenetværk. 

At det skulle få controlleren til at gå i hegnet, skal jeg ikke kunne sige, men rent netværksmæssigt er det nogo..

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok