Hop til indhold
  • 0

2 Relæer styret at IHC med 2 grupper


Lofterpalle
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg brug for lidt hjælp til følgende til styring af overdragerelæer koblet til IHCén. Er det 230V ouput eller er det en fordel af bruge 24V?

GR. A: Forsyning skal være aktiv fra et overdrage relæ som bestemmes af IHC hvornår den skal sætte udgangen høj, og aktivere relæ. Det skal være muligt fra IHCén at bestemme hvornår det tændes og slukkes.  Betingelse: relæ må ikke trække samtidigt med overdragerelæ til GR.B.

GR. B: Forsyning skal være aktiv når gruppe A er slukket og bestemmes fra IHC om hvornår dette skal tændes og slukkes. Betingelse: Relæ må ikke trække samtidig med overdragerelæ til GR.A

Hvilke relæer og udgangsmodul kan jeg bruge her? Evt. en skitse af hvordan det skal monteres?

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, Lofterpalle skrev:

Hej

Jeg brug for lidt hjælp til følgende til styring af overdragerelæer koblet til IHCén. Er det 230V ouput eller er det en fordel af bruge 24V?

GR. A: Forsyning skal være aktiv fra et overdrage relæ som bestemmes af IHC hvornår den skal sætte udgangen høj, og aktivere relæ. Det skal være muligt fra IHCén at bestemme hvornår det tændes og slukkes.  Betingelse: relæ må ikke trække samtidigt med overdragerelæ til GR.B.

GR. B: Forsyning skal være aktiv når gruppe A er slukket og bestemmes fra IHC om hvornår dette skal tændes og slukkes. Betingelse: Relæ må ikke trække samtidig med overdragerelæ til GR.A

Hvilke relæer og udgangsmodul kan jeg bruge her? Evt. en skitse af hvordan det skal monteres?

Det afhænger om du har 230V udgange eller 24V (DC) udgange ledige.

Jeg bruger disse relæer og den lave sokkel til dem, så kan de være underafdækningen i en LK gruppetavle.

Hvis det er vigtigt at de ikke trækker samtidig, heller ikke ved en power-om eller reboot af controlleren skal du lave gensidig spærring. Det laver du ved at køre spolespændingen fra det andet relæ igennem det ene brydekontaktsæt på det andet relæ. Men gør du det skal du være opmærksom på at du ikke må køre svagstrøm på det ene kontaktsæt og stærkstrøm på det andet, så her må du vælge spolespænding efter hvad du skal styre.

Logikken laves med en eller flere FB'er, f.eks. en ur-blok og en inverter-blok.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
42 minutter siden, Lofterpalle skrev:

Gensidig spærring er normal med samme grupper, så skal jeg lave gensidig spærring med to forskellige grupper?

Du skal bare køre spolen igennem det andet relæs brydekontaktsæt. 
hvis relæet ikke er godkendt til 400V så må du holde det på samme fase. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok