spooknik Posted October 7, 2020 Report Share Posted October 7, 2020 Hej alle sammen Vi købte et hus med et IHC-system, som den tidligere ejer har oprettet. Jeg er ikke en IHC-guru .. men jeg lærer langsomt. Hvors trådløs dimmer sidder fast tændt og slukkes ikke. Jeg synes, det har noget at gøre med, hvordan de er konfigureret i IHC (se vedhæftet billede). Er der nogen, der kan se noget galt? Vi vil bare bruge 'touch' så det fungerer som en normal tænd / sluk. Jeg vedhæftede .vis-filen, hvis nogen vil se. Tak på forhånd unavngivet_backup.vis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Kandersen Posted October 7, 2020 Report Share Posted October 7, 2020 Synes ikke det ligner der er noget galt i dit program. Derimod er det wireless dæmperne som ind imellem har netop det problem du nævner, (kan også være de ikke vil tænde, eller kan være adskillige sekunder om at reagere). Desværre er der ingen gode løsningerne på det andet end: Sluk/tænd controlleren og tage strømmen til dæmperen. Hjælper det ikke så prøv: Upload et tomt program til din controller, og derefter det originale program (husk backup først). Justér lidt på antennen, læg den evt ned så den vender vandret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 spooknik Posted October 7, 2020 Author Report Share Posted October 7, 2020 2 hours ago, Kandersen said: Synes ikke det ligner der er noget galt i dit program. Derimod er det wireless dæmperne som ind imellem har netop det problem du nævner, (kan også være de ikke vil tænde, eller kan være adskillige sekunder om at reagere). Desværre er der ingen gode løsningerne på det andet end: Sluk/tænd controlleren og tage strømmen til dæmperen. Hjælper det ikke så prøv: Upload et tomt program til din controller, og derefter det originale program (husk backup først). Justér lidt på antennen, læg den evt ned så den vender vandret. Tak for svaret. Jeg prøver, hvad du foreslog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Allan Glargaard Posted October 7, 2020 Report Share Posted October 7, 2020 Kan de slukke hvis du bruger knap 2 lokalt på dimmeren? Det kan jo også være det her "LED pærer vil ikke slukke med version 1 dimmere" - problem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 spooknik Posted October 7, 2020 Author Report Share Posted October 7, 2020 3 minutes ago, Allan Glargaard said: Det kan jo også være det her "LED pærer vil ikke slukke med version 1 dimmere" - problem... Det kunne være ... Jeg skiftede pærerne til LED. Originalen var glødepære. Jeg kan prøve med glødepære igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Posted October 7, 2020 Report Share Posted October 7, 2020 Det kunne sagtens være LED pæren der driller, men der er også fejl i programmet. Du bør, på alle 3 lysdæmpere, føre "Lys indikering" fra lysdæmperen over på indgangen "Lysindikering" på funktionsblokken, ellers går der kuk i logikken når du slukker det hele fra bryggerset. Øverst højre tryk ved yderdøren, eller øverste højre tryk fra trykket ved sengen i soveværelset. OBS: Det skal være et langt tryk på >2 sek. Efter min mening er det dog lidt ærgerligt at elektrikeren ikke har lavet/solgt et bedre program til kunden, men det giver jo dig mulighed for at få langt flere komfortfordele end den tidligere ejer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 spooknik Posted October 8, 2020 Author Report Share Posted October 8, 2020 16 hours ago, Henning Pedersen said: Det kunne sagtens være LED pæren der driller, men der er også fejl i programmet. Du bør, på alle 3 lysdæmpere, føre "Lys indikering" fra lysdæmperen over på indgangen "Lysindikering" på funktionsblokken, ellers går der kuk i logikken når du slukker det hele fra bryggerset. Øverst højre tryk ved yderdøren, eller øverste højre tryk fra trykket ved sengen i soveværelset. OBS: Det skal være et langt tryk på >2 sek. Efter min mening er det dog lidt ærgerligt at elektrikeren ikke har lavet/solgt et bedre program til kunden, men det giver jo dig mulighed for at få langt flere komfortfordele end den tidligere ejer. Tak for info! Jeg prøvede med glødepærer, og alt fungerer som det skal. Det er en anden sag af "LED pærer vil ikke slukke med version 1 dimmere". Tak for hjælpen alle sammen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Question
spooknik
Hej alle sammen
Vi købte et hus med et IHC-system, som den tidligere ejer har oprettet. Jeg er ikke en IHC-guru .. men jeg lærer langsomt.
Hvors trådløs dimmer sidder fast tændt og slukkes ikke. Jeg synes, det har noget at gøre med, hvordan de er konfigureret i IHC (se vedhæftet billede).
Er der nogen, der kan se noget galt? Vi vil bare bruge 'touch' så det fungerer som en normal tænd / sluk.
Jeg vedhæftede .vis-filen, hvis nogen vil se.
Tak på forhånd
unavngivet_backup.vis
6 answers to this question
Recommended Posts