Hop til indhold
  • 0

Problemer med nulstilling af alarm på Nilan


Jacob JS
 Share

Spørgsmål

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nej, desværre ikke :wacko:
Den der fejl 03/brand alarm er meget specielt. Mit anlæg har den ikke, mig bekendt. Og synes heller ikke rigtig jeg har set noget om den nogen steder. 
Der var en tråd for noget tid siden omkring denne alarm, hvor der var en der ville bygge sensoren ind manuelt. Det var, så vidt jeg lige husker, noget af et mas med at finde den rette. Og den kan vist heller ikke afstilles uden af det foregår mekanisk. 
Prøv om du kan finde tråden, måske er der noget i den som kan bruges.. Mit bud er, at funktionen brand alarm er "overstroppet" i anlæg, der ikke har den kontakt/switch der skal bruges. Ligesom følere fra eksterne varmeflade er, hvis ikke de er i brug.  
Måske er denne "overstropning" gået på dit board. Det vil i så fald forklare, hvorfor du ikke kan afstille alarmen.
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 5.7.2020 at 12:58 , Kandersen skrev:

Nej, desværre ikke :wacko:
Den der fejl 03/brand alarm er meget specielt. Mit anlæg har den ikke, mig bekendt. Og synes heller ikke rigtig jeg har set noget om den nogen steder. 
Der var en tråd for noget tid siden omkring denne alarm, hvor der var en der ville bygge sensoren ind manuelt. Det var, så vidt jeg lige husker, noget af et mas med at finde den rette. Og den kan vist heller ikke afstilles uden af det foregår mekanisk. 
Prøv om du kan finde tråden, måske er der noget i den som kan bruges.. Mit bud er, at funktionen brand alarm er "overstroppet" i anlæg, der ikke har den kontakt/switch der skal bruges. Ligesom følere fra eksterne varmeflade er, hvis ikke de er i brug.  
Måske er denne "overstropning" gået på dit board. Det vil i så fald forklare, hvorfor du ikke kan afstille alarmen.
 

Hej @Kandersen tak for svar :) yes jeg fandt tråden - tak :) jeg har fundet problemet . Den lus der sad ved brandspjælds klemmerne sad forkert . Den må være flyttet ifbm opdatering af firmwares . Så den blev rykket fra klemme 3 og 4 til klemme 5 og 6 sådan som jeg husker det . Nu kører skidtet igen :) btw så kan jeg orientere dig om at USB connectoren på main boardet er beregnet til st opdatere firmware med . Du bruger denne udgang sammen med lodams lmt100 software (til Windows) du kan finde den på lodam / blitzer Electronics hjemmeside . Det er lmt100 demo versionen der bruges .

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Jacob JS skrev:

btw så kan jeg orientere dig om at USB connectoren på main boardet er beregnet til st opdatere firmware med . Du bruger denne udgang sammen med lodams lmt100 software (til Windows) du kan finde den på lodam / blitzer Electronics hjemmeside . Det er lmt100 demo versionen der bruges .

Interessant.. Men hvor finder man nye firmwares henne? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok