Hop til indhold
  • 0

Er dette en IHC pir?


ChrisR
 Share

Spørgsmål

Godaften 

Efter længere tids problemer med at konvertere fra TermIHC til HW6.2 har jeg nu endelig fået liv i den nye controller. 

Jeg har mistet alt programmering fra den gamle controller, derfor nu følgende problemstilling:

- Er disse pir et IHC produkt der kommunikere med controlleren eller blot en almindelig 230v afbryder/pir sat i serie med udgangen? 

På forhånd tak 

 

Med venlig hilsen Chris 

IMG_7583.jpeg

IMG_7584.jpeg

IMG_7585.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Den er magen til min, og det er en af de “gamle” modeller, der bliver strømforsynet direkte af målestrømmen fra indgangsmodulet, så den er tilsluttet et 24V indgangsmodul med 24mA målestrøm (hedder 24/24 i dag, men da din tavle blev bygget eksisterede 24/3 sikkert ikke)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 timer siden, ChrisR skrev:

Hej, tak for svar. 

Er der en måde at finde hvilken indgang den er tilkoblet ?

Hvis den allerede er programmeret, så burde du kunne se det ud af Visual programmet. Hvis ikke den er programmeret, tja så er der kun den hårde vej. Håbe på dokumentationen er "fyldestgørende" (er den garanteret ikke). Og ellers følge kablet op. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen.

Der er desværre ingen dokumentation på anlægget. Så alt er programmeret på den hårde måde. 

Jeg kan desværre hellere ikke følge kabel da de er samlet og løber i indemuren. 
Der er dog en 3-5 indgange (med ledninger i) jeg ikke kan få til at lave input. 

Hvordan vil pir og skumringsrelæ være at måle på? 

Sidste mulighed vil selvfølgelige være at måle Ohm over alle de ukendt indgange og så måle i pir/skumringsrelæ og finde den rigtige ledning? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Eller den mere besværlige måde.. Udelukkelsesmetoden. Men det er måske den du fandt de 3-5 indgange på?
Hvis du mener ledningerne er monteret. Så start Service view og log indgangene. Bagefter stiller du dig ud foran bevægelsessensoren og danser fandango et par timer, (just kidding, et par minutter burde være nok :D ). Så skulle loggen gerne have registreret noget. En god ide er, at der ikke er noget der laver noget andet i boligen samtidig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok