Hop til indhold
  • 1

Styring af husvandværk


Steeneren
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har et husvandværk som jeg gerne vil have til at starte og stoppe via en pressostat jeg har sat ind over IHC'en.

Jeg har købt en analog sensor fra Zigza som kan omsætte mit 0-10v fra pressostaten til noget IHC'en kan læse. Dog vil den kun fungere i en temperatur blok.
Det er som sådan også fint, da jeg bare kan omsætte bar til grader, så altså 42 grader svarer til 3 bar.

Jeg bruger funktionsblokken varmestyring avanceret, og har sat setpunktet til 42 grader, og når trykket når under de "42 grader" tænder udgangen.

Men for at den ikke skal stå og starte hele tiden vil jeg gerne have at den først tænder ved "35 grader" men slukker ved "42 grader"

Er der nogen der har et forslag til det?

Vh

Steen

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Steen

Velkommen til IHC-user

Jeg har lavet en lille funktionsblok til dig.

Åben programmet, højreklik på funktionsblokken og vælg "Gem...", "Gem" og vælg den mappe du vil gemme funktionsblokken i. Hvis det er din første skræddersyede funktionsblok, skal du nok først oprette en ny mappe. Du kan f.eks. kalde den "07.  Egne". OBS Det skal være i den mappe som Visual foreslår.

Når du har gemt den i "07 Egne" skal Visual genstartes, og du kan vælge den nye funktionsblok som du plejer.

God fornøjelse.

Husvandværk.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok