Hop til indhold
  • 0

FB til rutelys, scenarier og touch på uni400


MichaelØ
 Share

Spørgsmål

Hejsa.

Jeg sidder ydmyg på knæ og beder om hjælp. Jeg har læst meget på ihc-user (og manual) og har alligevel nogle konkrete ting som jeg ikke forstår.

HW 6.2, Firmware 2.8.4 - trådet tryk samt uni400 dimmer på næsten alt belysning. (touch, sluk alt og memery1 er forbundet)

I 2015 lavede min elektriker min IHC, men blev aldrig helt færdig. Derfor er jeg nu selv gået i gang med at bygge videre på vedhæftede programmering. Jeg mangler at lave/forstå følgende:

 

1: hvilken FB til Rutelys? - fx. tryk i stue som tænder lys i sovevær, påklædning og badeværelse. 

2: hvilken FB til Scenarie? - fx. madlavning. Kan man bruge scenarie med uni400 (jeg er med på den ikke kan stilles til fx 62% som wireless)

3: hvilken FB til sluk rum og hvordan forbindes den så den ikke laver en sluk alt

Hvordan skal de helt konkret forbindes? De ved jo ikke fx ved rutelyset at lyset måske allerede er tændt på badeværelset. Kan jeg undgå touch slukker lyset som skulle være tændt.

 

Jeg håber at høre og lære jeres erfaring og glæder mig helt vildt.

Venlig hilsen
Michael

20.3.20.vis

tavle.jpg

tavle1.jpg

Redigeret af MichaelØ
Tavle billeder tilføjet
Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Michael

Jeg har kigget lidt på dit program, og læst din gamle tråd.

Umiddelbart virker det til at elektrikeren ikke helt havde styr på hvordan det skulle samles og programmeres. Som Torben skriver så er udgang 8.02 konfigureret mange gange, Touch og sluk er begge ført til indgang Touch på dæmperen osv - osv.

Jeg tror derfor ikke du kommer i mål med "Gør det selv" arbejde.

Hvis du er interesseret så har jeg et godt samarbejde med flere dygtige IHC elektriker her på Fyn.

Håber du får løst dine problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok