Hop til indhold
  • 0

Openhab 2.5 og IHC Controler 2


FlemmingL
 Share

Spørgsmål

Jeg har kørt openhab 2.2 i over et år og har kommunikeret med en IHC-controller version 2.
Openhab2 kørte på en Fedora 23 med Java 6.

Jeg har nu installeret et helt nyt system med en ny Fedora 31 med Java 8 og Openhab 2.5.
Nu har jeg problemer med at tilgå controlleren og får følgende fejl (events.log)

ihc:controller:xxxxxxxx' changed from INITIALIZING to OFFLINE (COMMUNICATION_ERROR): javax.net.ssl.SSLHandshakeException: java.security.cert.CertificateException: Certificates do not conform to algorithm constraints

Jeg formoder at det har noget at gøre med at controlleren anvender TLS 1.0 og Java 8 benytter TLS 1.2.
Jeg har forsøgt at ændre på algoritmeindstillingerne i java.security, men desværre intet held. Er der andre der er stødt på dette problem?
 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det bedste er at se i loggen efter fejlbeskeder. Den kan være placeret forskellige steder afhængig af, om du benytter Raspberry PI, Windows eller Synology NAS.

På en standard Linux vil det typisk være i folderen /var/log/openhab2. Når man er i denne folder, kan loggen ses via kommandoen tail -f openhab.log

Heri er der typisk forklaringer på fejlsituationer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 8.3.2020 at 21:27 , FlemmingL skrev:

 

ihc:controller:xxxxxxxx' changed from INITIALIZING to OFFLINE (COMMUNICATION_ERROR): javax.net.ssl.SSLHandshakeException: java.security.cert.CertificateException: Certificates do not conform to algorithm constraints

Jeg formoder at det har noget at gøre med at controlleren anvender TLS 1.0 og Java 8 benytter TLS 1.2.
Jeg har forsøgt at ændre på algoritmeindstillingerne i java.security, men desværre intet held. Er der andre der er stødt på dette problem?
 

Har du angivet port sammen med din controllers IP adresse?

/Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hej

jeg har et lignende problem:

Jeg kører nyeste version af Openhabian ,på en raspberry 4. 

Controller 6.2 , Firmware 2.8.4

Forbindelsen med controller kommer og går ofte..Som i flere gange i minuttet..


 

2020-03-28 09:43:51.808 [hingStatusInfoChangedEvent] - 'ihc:controller:elko' changed from ONLINE to OFFLINE (COMMUNICATION_ERROR): javax.net.ssl.SSLHandshakeException: Remote host closed connection during handshake

 

 

 

 

2020-03-28 09:52:19.244 [hingStatusInfoChangedEvent] - 'ihc:controller:elko' changed from OFFLINE (COMMUNICATION_ERROR): javax.net.ssl.SSLHandshakeException: Remote host closed connection during handshake to OFFLINE: Initializing communication to the IHC / ELKO controller

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok