Hop til indhold
  • 0

Batteri nødvendigt


Marlau
 Share

Spørgsmål

Har efter en strømafbrydelse haft brug for at genstarte min controller helt(intet lys kunne tænde da strømmen kom tilbage), som har har krævet jeg skulle fjerne strømmen fra batteriet i tavlen, mit spørgsmål er er det nødvendigt med det batteri når jeg ikke længere bruger alarm delen??? jeg har ikke varmestyring via ihc. Tænker mest for hvis resten af familien har brug for genstart af controller kan det gøres fra eltavlen.

På forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
45 minutter siden, Marlau skrev:

Har efter en strømafbrydelse haft brug for at genstarte min controller helt(intet lys kunne tænde da strømmen kom tilbage), som har har krævet jeg skulle fjerne strømmen fra batteriet i tavlen, mit spørgsmål er er det nødvendigt med det batteri når jeg ikke længere bruger alarm delen??? jeg har ikke varmestyring via ihc. Tænker mest for hvis resten af familien har brug for genstart af controller kan det gøres fra eltavlen.

På forhånd tak

Hvis du ikke behøver batteriet kan du bare lade det være frakoblet, eller helt fjerne det og ledningerne fra backupmodulet. Har du heller ikke røgalarmer på?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm.. Jeg undre mig lidt over, hvorfor du overhovedet skulle genstarte controlleren efter strømafbrydelse, netop når du har batteri på. Controlleren burde jo ikke have "opdaget" strømafbrydelsen.. 

Anyway - Der kan være årsager til at skulle slukke/tænde sin controller engang imellem. Pt sidder jeg selv i en situation hvor en wireless dimmer ikke fungere, (andet end via app/openhab osv). Og som regel når det sker, så er der kun een vej, sluk/tænde controlleren. Vi har også batteri backup på, og vores controller er placeret på loftet.. Dvs det er en anelse mere besværligt at skulle bevæge sig derop, skrue en ledning af og på igen. Derfor har jeg fået den ide at installere en fjernbetjent "kontakt", der simpelthen kan afbryde forbindelsen imellem. Og som selvfølgelig skal være en NC (normally closed) kontakt, der ikke skal styres via IHC, (for så virker det ikke).
Det er dog en kontakt der skal være visse krav til. Dels skal ingen andre kunne slukke for den, eller det skal være voldsomt besværligt, (ellers ryger hele sikkerheden i batteribackup og alarmen). Og dernæst skal den altid gå til den sikre side (NC) i tilfælde af strømafbrydelse. Det sidste er nemt nok. Men det første er lidt mere vanskeligt. Så hvis nogen har en ide, så hører jeg gerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg fik en fejl som kan ses på billedet, ved ikke hvad det betyder :)  jeg havde kontakt til controller og prøvede at genstarte via administrator uden virkning, så derfor blev til af med strømmen og det hjalp og da jeg ikke bruger batteriet til noget mere er det nemmere for mig at bare slukke på tavlen.

Det er vel som alt andet elektronik, det det burde er ikke altid det det gør.....

IMG_0011.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Marlau skrev:

Jeg fik en fejl som kan ses på billedet, ved ikke hvad det betyder :)  jeg havde kontakt til controller og prøvede at genstarte via administrator uden virkning, så derfor blev til af med strømmen og det hjalp og da jeg ikke bruger batteriet til noget mere er det nemmere for mig at bare slukke på tavlen.

Ah okay.. 
Btw.. Den fejl er der vist et par stykker som også har rapporterte på facebook fornylig. Og jeg ved @Bjarne Sørensen har haft den. Men han valgte vist bare at ignorere og slette dem..
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 30/10/2019 at 00:04 , Kandersen skrev:

Den fejl er der vist et par stykker som også har rapporterte på facebook fornylig. Og jeg ved @Bjarne Sørensen har haft den. Men han valgte vist bare at ignorere og slette dem..

Ja, jeg valgte metoden: Slet og glem.

Jeg fik først disse logfejl da jeg skiftede fra HW 6.1 til 6.2. Jeg læste en dag at en mente at det var printene i controlleren det ikke var skubbet helt sammen i deres stik. Men det er ikke noget jeg gider forfølge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok