Jeg har søgt efter styring af ude lys, men kan simpelhen ikke finde det jeg søger - selvom jeg kan se at mange andre også har samme udfordring.
Sagen er den, at jeg har fået installeret spots i udhæng, med tilhørende Wireless Ø80 dimmer, samt Servodan PIR - jeg har på nuværende tidspunkt ingen skumringsrelæ, men håber at et virtuelt relæ kan bruges.
Der ønskes følgende funktionalitet:
Om morgen:
Kl. 05.00 - 09.00, Lyset ønskes tændt på 30%, hvis det er mørkt nok (virtuel skumring).
Hvis PIR registrere bevægelse inden for dette tidsrum skal lysstyrken øges til 100% i 5 minutter, og efterfølgende dæmpes igen til 30%.
Om aften:
Kl. 16.00 - 23.00, samme scenarie som ovenfor.
Om natten:
Kl. 23.01 - 04.59, Lyset er slukket.
Hvis PIR registrere bevægelse inden for dette tidsrum skal lyset tænde på 100% i 3 minutter, og efterfølgende slukke igen.
Er det muligt at sammensætte disse ønskede scenarier?
Jeg har kigget på følgende muligheder, men umiddelbart er det ikke lykkedes mig at gennemskue hvilken en af dem kan bruges.
Hele opsætning skal laves på "Spots have" lokaliteten, som lige pt indeholder en simpel PIR on/off styring (denne kan slettes).
Hvis jeg har formuleret mig uklart, så sig endelig til.
Jeg har vedhæftet mit projekt, og ser frem til at modtage jeres hjælp.
På forhånd mange tak for jeres tid!
Spørgsmål
Dami
Jeg har søgt efter styring af ude lys, men kan simpelhen ikke finde det jeg søger - selvom jeg kan se at mange andre også har samme udfordring.
Sagen er den, at jeg har fået installeret spots i udhæng, med tilhørende Wireless Ø80 dimmer, samt Servodan PIR - jeg har på nuværende tidspunkt ingen skumringsrelæ, men håber at et virtuelt relæ kan bruges.
Der ønskes følgende funktionalitet:
Er det muligt at sammensætte disse ønskede scenarier?
Jeg har kigget på følgende muligheder, men umiddelbart er det ikke lykkedes mig at gennemskue hvilken en af dem kan bruges.
Hele opsætning skal laves på "Spots have" lokaliteten, som lige pt indeholder en simpel PIR on/off styring (denne kan slettes).
Hvis jeg har formuleret mig uklart, så sig endelig til.
Jeg har vedhæftet mit projekt, og ser frem til at modtage jeres hjælp.
På forhånd mange tak for jeres tid!
//Dami
Holmstrupvej 13-09-2019 Spots i udhæng.vis
Link til kommentar
Del på andre sites
14 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts