Hop til indhold
  • 0

google assistent


HFW
 Share

Spørgsmål

HJÆLP!!!!!!

 

jeg er ved at kaste min openhab ud gennem vinduet :-D

Er der ikke en venlig sjæl, som vil hjælpe med lidt billeder, how to do. På hvordan de har fået google assistent til at tænde og slukke lys, der hvor det er betjent med kip tryk over IHC'en.

med venlig hilsen en frustreret elektriker

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
7 minutter siden, bozidar skrev:

Hej 

Jeg har lige været det samme igennem og kan muligvis hjælpe ,men du er nød til at komme med mere info om hvor langt du er.

Hvor er du i processen ?

 

jamen har startet openhab op osv. kan også tænde og slukke en lampe via google assistent som en 1 pol tænding. Men kan ikke finde ud af hvordan jeg få kip tænding til at virke i openhab eller for den sag skyld i google assistent

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, bozidar skrev:

ok .

Kører du kun Paper UI eller bruger du konfig filer ?

Hvis det er paper ui ,er din "KIP Channel" aktiv ?

Kommer den op i "Control" ?

jeg er ikke den bedste i openhab, så skal nok hvis du kan og vil beskrive det lidt mere, vil mene jeg kun køre paper ui.

sorry jeg er lidt tung at danse med, men er ved at lære openhab

kan du hjælpe lidt mere vedr. "KIP Channel" aktiv?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutter siden, HFW skrev:

jeg er ikke den bedste i openhab, så skal nok hvis du kan og vil beskrive det lidt mere, vil mene jeg kun køre paper ui.

sorry jeg er lidt tung at danse med, men er ved at lære openhab

kan du hjælpe lidt mere vedr. "KIP Channel" aktiv?

items linking er ikke i simple mode

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, bozidar skrev:

hvis det er blåt i midten så tryk på det ,så det bliver hvidt. Så skulle det være linket

Når det er linket 

skulle den komme op i kontrol. og så burde du kunne styre det

Er vi enige så langt ?

image.png.c1fb570e030350662ede8837c718dc9b.png

ja vi er enig så langt

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, bozidar skrev:

jeg bruger ikke langt tryk.

Men tror det er et kort. Der er vist noget med lang tryk skal defineres..

Har ikke tid mere idag..

Men start lige med at teste om det virker inden du roder videre

det gør jeg lige når jeg får fri fra arbejde, hvis jeg må og du selvfølgelig har løst? må jeg så kontakte dig igen?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

bare skriv på forummet ,så er der sikkert en der vil hjælpe,hvis jeg ikke lige kan

Mit setup er lidt anderledes end dit ,så jeg er nok ikke den bedste men vil gerne hjælpe hvis jeg kan.

mine anbefalinger til dig er .Hvis du kan tænde og slukke dit lys nu ,så arbejd videre med det ene tryk

næste step er helt kort:

Google tag på 

Myopenhab konto 

Hul igennem på IP:443

Link Google home app til openhab

Så skulle det køre.

Derefter går du videre med alle dine andre enheder der skal på.

Ved ikke om du har kigget i denne manuel, lavet af en venlig sjæl på ihc forum.

Manual openHAB2 - IHC & Google Home installation (1).pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

En KIP funktion skal bruge pulseWidth paramteren. Ellers "kipper" den ikke. 
Derfor  - Hvis man bruger en KIP funktionsblok i Visual/IHC controlleren, så kan man IKKE få det til at virke uden at bruge pulsewWidth paramteren. 

Jeg bruger ikke paperUI (automatiske channels). Så jeg ved ikke om den parameter er tilgængelig den vej igennem. Men som manuel channel ser channel således ud:
 

Type switch   :stortbad_dimmer_fb           "Stortbad dimmer Trigger"              [ resourceId=5537553, direction="WriteOnly", pulseWidth=100 ]

Og items til denne ser således ud:
 

Switch    stort_badDimmerLys         "Halogenlys i StortBad [%s]"    <cu_spot>        (vLys)   [ "Lighting" ]             { channel="ihc:controller:elko:stortbad_dimmer_fb", channel="ihc:controller:elko:stortbad_dimmer_state", autoupdate="false" }

Bemærk, i items har jeg linket 2 channel, fordi jeg bruger feedback fra FBén (dimmer tændt), så jeg i openhab også kan se, om dæmperen er tændt eller slukket. Men den er ikke vigtig for at få stemmestyring til at virke. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok