Hop til indhold
  • 0

HW 6:1 m.viewer


jla
 Share

Spørgsmål

Hej Jeg er novice i IHC teknik men har endelig fået forbindelse til min controller controller ved hjælp at en java på samme alder

og nu vil jeg gerne tilgå den fra WAN men indtil videre uden held mener at portforward er på plads men når jeg kigger i

kontroladgangs indstiling er der ikke flueben i IHC Administrator og jed kan heller ikke få lov til at vinge det af, det samme gælder for

online rapporter . kan det være en del af problemet  jeg  ikke fast IP men den har ikke skiftet i den periode her hvor jeg har rodet med det.

For at logge på fra WAN skriver man så IP adressen sådan her          http//:xxx.xx.xxx.xx:8080 eller 443 ?

Mvh jørgen 

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvilken port du skal bruge afhænger af din portforward. Hvis du ikke har andre enheder, som kan tilgåes fra internettet, skal du lave portforward på både port 80 og 443, så behøver du ikke angive port nr. når du kommer fra internettet. IHC controllerens forside køre altid ukrypteret (normalt port 80), mens ServiceView, AdminView etc. køre krypteret (normalt port 443)

IHC administrator kan kun tilgåes fra lokal nettet, men alt efter hvordan din router/forward laver portforward, kan det være den også laver NAT og så tror IHC controlleren at du kommer fra lokal nettet, hvilket gør alle instillinger under internet i IHC controlleren ligegyldige.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så vidt jeg forstår kan man ikke lave rettelser i ihc programmerne andet end når man er logget på lokalt med usb eller lan hvis det er rigtigt så må jeg forsøge med Teamviewer.

jeg har brug for at vedkomende der har laver programmeringen kan koble på fra hans bopæl for at lave ændringer så

tror at det er muligt med Teamviewer hvor man jo logger på en lokal pc.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis din router laver NAT (Network Address Translation, hvilket er standard idag), så tror IHC controlleren at du kommer fra lokal nettet, selvom du rent faktisk sidder i f.eks. USA. Det som i IHC controlleren hedder internet, dækker alt som ikke sidder på samme subnet som IHC controlleren, og vil ikke være i brug hvis din router laver NAT.

Derudover mener jeg at det kun er IHC adminview, som du ikke kan køre fra "internet". Visual mener jeg virker fint. Det kræver portforward til den krypterede port, normalt 443.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Hvis din router laver NAT (Network Address Translation, hvilket er standard idag), så tror IHC controlleren at du kommer fra lokal nettet, selvom du rent faktisk sidder i f.eks. USA. Det som i IHC controlleren hedder internet, dækker alt som ikke sidder på samme subnet som IHC controlleren, og vil ikke være i brug hvis din router laver NAT.

Standard, Source IP-adressen bliver ikke nattet, udefra og ind. Så controlleren vil stadig se at trafikken kommer fra en ekstern IP. Men du har ret i at visual virker, hvis der er nattet ind på https adressen, som standard er 443.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Martin Abildgaard skrev:

Standard, Source IP-adressen bliver ikke nattet, udefra og ind. Så controlleren vil stadig se at trafikken kommer fra en ekstern IP. Men du har ret i at visual virker, hvis der er nattet ind på https adressen, som standard er 443.

Det afhænger helt af hvilken router du har. Min TDC router laver f.eks NAT som default hvis man ikke beder den lade være.

Jeg tror faktisk at Visual virker selvom der ikke er lavet NAT i routeren, men jeg har ikke haft brug for det MEGET længe, så jeg er ikke sikker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

tak for svarene man bliver jo klogere hele tiden:-)

Angående min gamle controller som er nød til at bruge en Java version der er lige så gammel som controlleren selv :( , usikkerheden derved samt åben standard port til internettet

gør jeg vil forsøge med Teamveiwer . Det virker alligevel ikke med adgang fra wan . Har forsøgt med forskellige forward porte uden held og vil lige tilføje at TV ikke bruger port forward 

da men logger på deres server med et kodeord og derved får adgang til en åben pc i huset.

Mvh jørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
31 minutter siden, jla skrev:

tak for svarene man bliver jo klogere hele tiden:-)

Angående min gamle controller som er nød til at bruge en Java version der er lige så gammel som controlleren selv :( , usikkerheden derved samt åben standard port til internettet

gør jeg vil forsøge med Teamveiwer . Det virker alligevel ikke med adgang fra wan . Har forsøgt med forskellige forward porte uden held og vil lige tilføje at TV ikke bruger port forward 

da men logger på deres server med et kodeord og derved får adgang til en åben pc i huset.

Du kan bare opgrader din HW 6.1 controller med seneste firmware til HW 6.2. Du skal bruge en af de gamle firmware loader uden versions check for at gøre det. Der findes flere her på boardet.

LK påstår at du kan skade controlleren ved at gøre det, men vi er flere her på boardet som har gjort det uden problemer. Faktisk har fler af os fået en mere stabil controller efter opraderingen.

Jeg kender godt teamviewer. Den funger ved at den din PC åbner en tunnel til teamviewer serveren. Denne tunnel bruges så til at forbinde sig tilbage til din PC.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Oki Havde overvejet at købe den sidste nye controller så hvis opdateringen ender i en katastrofe:) må det så blive denne løsning !

Har droppet tilgang med Portforward ! så det bliver Teamviewer så lukker portene :) og ha den gamle Laptop tændt 24/7 er billiger end fast IP

Tak for gode råd og svarene Lars : ) vender sikkert tilbage hertil efter svar da det er min eks svigersøn der har programmeret IHCen og jo nok ikke har samme tid til mig mere :)))

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 11/9/2018 at 09:33 , jla skrev:

Oki Havde overvejet at købe den sidste nye controller så hvis opdateringen ender i en katastrofe:) må det så blive denne løsning !

Har droppet tilgang med Portforward ! så det bliver Teamviewer så lukker portene :) og ha den gamle Laptop tændt 24/7 er billiger end fast IP

Tak for gode råd og svarene Lars : ) vender sikkert tilbage hertil efter svar da det er min eks svigersøn der har programmeret IHCen og jo nok ikke har samme tid til mig mere :)))

Hej,

Gør som Ulle her i foraet. Det virker

Brugte Firmwareloader 1-3-3 til opgradering.
Kørte FW på i følgende rækkefølge:
2.7.190
2.7.199
2.7.220
2.8.4
Afinstallerede Visual 2.7.349 og installerede 2.8.6 på min computer.

Alt spiller som det skal. De er blevet hurtigere, genstarter ikke og jeg kan bruge IHC Tablet på iOS11.

 

God fornøjelse

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok