Hop til indhold

SONOS reagerer ikke...


Recommended Posts

Hej,

Jeg har forsøgt at sætte IHC Captain op med mine PLAY:1 afspillere, men støder på et problem.

Fremgang: 

1. Har indsat FB i Visual og ført indgange til denne - Jeg har verificeret at FB virker (der kommer output ved aktivering af tryk)

2. Har lavet regler i IHC captain for "output" på FB - Ved test reagerer Sonos fint.

Men når jeg trykker på tasterne fysisk sker der ikke noget. 

Jeg tænker at det er signalet fra Controlleren der ikke kommer over til Captain. 

Hvordan bliver jeg klogere på dette? 

Link til kommentar
Del på andre sites

Mikkel - Jeg har ikke forbundet output i Visual til noget - hvis det er dem du mener? Jeg har sat trykkene ind som inputs, og herefter lavet regler på output'ene i IHC captain. Jeg laver lige screendumps, når jeg er i nærheden af min installation igen :-)

Bjarne - Det prøver jeg lige af. Umiddelbart reagerer FB'en fint - output pulsen er blot så kort, at man ikke kan nå at se den, men den kan "måles" via loggen.

/Lasse

Link til kommentar
Del på andre sites

11 minutter siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev:

Bjarne - Det prøver jeg lige af. Umiddelbart reagerer FB'en fint - output pulsen er blot så kort, at man ikke kan nå at se den, men den kan "måles" via loggen.

/Lasse

Smid lige en forsinkelsesblok efter Mikkels i første omgang og se om det ikke er det der skal til. Så kan man efterfølgende redigere hans blok, det kunne tyde på det bare er det der er vores udfordring. Normalt bruger lk også 250ms som hold på udgangen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Har du prøvet i service view om tingene virker via det?

Jeps,

Jeg kan se at din FB giver en puls (ON/OFF), som er meget kort. Den kan ikke ses visuelt, men kun ses som en ændring ved logning.

Altså virker FB'en og dermed vel også data til IHC Captain?

Min bekymring er pt. om denne puls opfanges af min IHC captain. Umiddelbart kan jeg ikke se at signalerne overføres til IHC captain.

Findes der en tilsvarende log i IHC captain? (Jeg har prøvet via overvågning via SSH, men der opfanger jeg ikke noget signal. skal jeg kunne det?)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen.

Nogen der kan hjælpe mig med at forstå det hele lidt bedre? Jeg har 4 spørgsmål, som alle relaterer sig til tegningens numre:

1. Når jeg trykker på et fysisk tryk, vil "status" (pkt1) så ændre sig i IHC Captain GUI'en?

2. Når jeg trykker på det grafiske tryk i GUI'en, bør min installation, så ikke reagere? 

3. Bør jeg ikke kunne aktivere en udgang ved at trykke direkte på denne i GUI'en?

4. Hvad betyder disse pile? Og skal de blot pulsere hele tiden? 

image.thumb.png.dfac2567be29230c62088b2cdea40866.png

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev:

Hej igen.

Nogen der kan hjælpe mig med at forstå det hele lidt bedre? Jeg har 4 spørgsmål, som alle relaterer sig til tegningens numre:

1. Når jeg trykker på et fysisk tryk, vil "status" (pkt1) så ændre sig i IHC Captain GUI'en?

2. Når jeg trykker på det grafiske tryk i GUI'en, bør min installation, så ikke reagere? 

3. Bør jeg ikke kunne aktivere en udgang ved at trykke direkte på denne i GUI'en?

4. Hvad betyder disse pile? Og skal de blot pulsere hele tiden? 

image.thumb.png.dfac2567be29230c62088b2cdea40866.png

1. Ja - den overvåger det realtime - men du vil nok ikke nå at kunne se den skifter på et tryk da den sender tænd/sluk hurtigt - hold knappen inde så kan du bedre se det.

2. Jo - men har du en visual 3 controller - den nye?

3. Jo

4. Viser clienten(brugerfladen) snakker med backenden(det der snakker med IHC controlleren)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
4 timer siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev:

Hej igen,

Har en Visual 3 Controller ja, så efter opdatering af IHC Captain til en version der understøttet V3, kører det hele bare som smurt.

Fantastisk med et stykke godt bygget, nemt at bruge software. Tak!

 

/Lasse

Mange tak :) Der er meget nyt på vej - jeg har fået lidt mere luft i programmet privat så der er mere tid til "hyggen" med det her.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok