Hop til indhold
  • 0

IHC anlæg er gået død!


bbjensen
 Share

Spørgsmål

Hej alle sammen,

Ud over at hele huset er lagt ned pga sygdom, så er jeg også stået op til en død ICH tavle. Jeg er ikke IHC ekspert, men kan konstatere, at modulet "IHC 24 V 72 W" hverken lyser i "Power OK" eller "24 Vdc OK"., hvilket de vist bør gøre!

I "IHC Visual Controller" modulet blinker der grønt ved "OK".

Er der nogle husmodertricks eller er det besøg af en elektriker (når man nu ikke er det selv!)?

På forhånd tak.

/Bjarne

Link til kommentar
Del på andre sites

20 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
4 minutter siden, bbjensen skrev:

Hej alle sammen,

Ud over at hele huset er lagt ned pga sygdom, så er jeg også stået op til en død ICH tavle. Jeg er ikke IHC ekspert, men kan konstatere, at modulet "IHC 24 V 72 W" hverken lyser i "Power OK" eller "24 Vdc OK"., hvilket de vist bør gøre!

I "IHC Visual Controller" modulet blinker der grønt ved "OK".

Er der nogle husmodertricks eller er det besøg af en elektriker (når man nu ikke er det selv!)?

På forhånd tak.

/Bjarne

Hej Bjarne.

Har du prøvet at slukke for den gruppeafbryder der forsyner IHC strømforsyningen?

Er der backupmodul på nu hvor der stadig er liv i controlleren?

Tag evt. et billede af din(e) tavle(r).

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hej Bjarne.

Har du prøvet at slukke for den gruppeafbryder der forsyner IHC strømforsyningen?

Er der backupmodul på nu hvor der stadig er liv i controlleren?

Tag evt. et billede af din(e) tavle(r).

 

Jeg har haft slukket helt ned med HFI relæet, om end kun ca. 1 minut. I samme tidsrum tog jeg ledningerne ud af back-up batteriet.

Jeg har også et modul "IHCAlarm Backup" - der er ikke noget der lyser i det!

Har lidt kvaler med at uploade billeder, får hele tiden en fejlmeddelelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Der kan også bare være sprunget en sikring i den gruppe der forsyner din strømforsyning, så dør alle outputmoduler og hele installationen vil være nede

Tak for input. Taler du sikring i den almindelige eltavle - eller taler du sikring i modulet "IHC 24 V Power 72W"?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, bbjensen skrev:

Jeg har haft slukket helt ned med HFI relæet, om end kun ca. 1 minut. I samme tidsrum tog jeg ledningerne ud af back-up batteriet.

Jeg har også et modul "IHCAlarm Backup" - der er ikke noget der lyser i det!

Har lidt kvaler med at uploade billeder, får hele tiden en fejlmeddelelse.

Ja, der er åbenbart en fejl her på siden så vi ikke kan uploade billeder i dag.

Prøv lige at tage 24V ledningerne af strømforsyningen, de tynde, bare det ene sæt og tænd den og se om der kommer liv i den. Gør der det, prøver du af montere dem igen og fjerne ledningerne der går IND i backupmodulet og tænder igen. Derefter hvis der er liv i den stadig kal du tilslutte backupmodulet igen og fjerne ledningerne der går FRA backupmodulet. På den måde kan du isolere fejlen.

Men jeg tror umiddelbart at dit backupmodul er ok nu det kan forsyne din controller fra batteriet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, bbjensen skrev:

Tak for input. Taler du sikring i den almindelige eltavle - eller taler du sikring i modulet "IHC 24 V Power 72W"?

Så lidt. Ja det er den store sikring i tavlen som også tager stikkontakter osv.

Du kan også se på din el-måler om der mangler en fase ude fra vejen. Der skal være lys i L1 L2 L3 (hvis det er en digitalmåler).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Ja, der er åbenbart en fejl her på siden så vi ikke kan uploade billeder i dag.

Prøv lige at tage 24V ledningerne af strømforsyningen, de tynde, bare det ene sæt og tænd den og se om der kommer liv i den. Gør der det, prøver du af montere dem igen og fjerne ledningerne der går IND i backupmodulet og tænder igen. Derefter hvis der er liv i den stadig kal du tilslutte backupmodulet igen og fjerne ledningerne der går FRA backupmodulet. På den måde kan du isolere fejlen.

Men jeg tror umiddelbart at dit backupmodul er ok nu det kan forsyne din controller fra batteriet.

Altså de tynde ledninger i bunden af “IHC 24V Power 72 W”? Bare lige for at være sikker? :)

Der er plus på L1, L2 og L3!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
30 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Ja, de tynde ledninger. Bare på plus.

 

Har nu haft de tre tynde ledninger ude i forskellige tempi inkl. ledningerne af back-up batteriet. Uden held!

Skal jeg bekymres yderligere, så blinker Visual Controlleren ikke grøn mere i “OK”!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, bbjensen skrev:

Har nu haft de tre tynde ledninger ude i forskellige tempi inkl. ledningerne af back-up batteriet. Uden held!

Skal jeg bekymres yderligere, så blinker Visual Controlleren ikke grøn mere i “OK”!!!

Dit backupbatteri er nok løbet tør nu.

Det vil sige at der aldrig kommer lys i din strømforsyning selvom de tynde ledninger er fjernet?

Kan du måle om der er 230V på tilgangen af strømforsyningen (i toppen)?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
24 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Dit backupbatteri er nok løbet tør nu.

Det vil sige at der aldrig kommer lys i din strømforsyning selvom de tynde ledninger er fjernet?

Kan du måle om der er 230V på tilgangen af strømforsyningen (i toppen)?

 

Foreløbig stort tak for dine mange input. Jeg skal have fundet et multimeter et eller andet sted i nabolaget - så vender jeg tilbage :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 31/3/2018 at 02:15 , Bjarne Sørensen skrev:

Fik du gang i din strømforsyning igen?

Hej,

Jeg fik målt mig frem til at, at strømsforsyningen var død! Der var fin 230V ind, men ingenting igennem og ud. Så enden blev, at jeg har bestilt en ny strømforsyning på nettet - og da påsken har været på 'tværs', så kommer den først onsdag.

Så håber jeg, at det blot er at skifte den og så spiller hele anlægget selvfølgelig igen :)

Tak for din hjælp.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, bbjensen skrev:

Hej,

Jeg fik målt mig frem til at, at strømsforsyningen var død! Der var fin 230V ind, men ingenting igennem og ud. Så enden blev, at jeg har bestilt en ny strømforsyning på nettet - og da påsken har været på 'tværs', så kommer den først onsdag.

Så håber jeg, at det blot er at skifte den og så spiller hele anlægget selvfølgelig igen :)

Tak for din hjælp.

Velbekommen. Ja den er lige til at skifte. Var det den gamle type med alufront? Den havde en tendens til at futte af.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Bjarne Sørensen skrev:

Var det den gamle type med alufront? Den havde en tendens til at futte af.

Den gamle type med alufront er vel +15 år gammel. Hvis den først er futtet af nu, vil jeg nu mene den har gjort det fint. Strømforsyninger til f.eks router og switche holder sjældent 10 år. :-(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Lars1 skrev:

Den gamle type med alufront er vel +15 år gammel. Hvis den først er futtet af nu, vil jeg nu mene den har gjort det fint. Strømforsyninger til f.eks router og switche holder sjældent 10 år. :-(

Rimeligt nok ja, men ren nyskærighed :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 2/4/2018 at 17:31 , Bjarne Sørensen skrev:

Rimeligt nok ja, men ren nyskærighed :)

Strømforsyningen havde ikke alufront! Den er monteret i september 2007.

Nu har jeg monteret min nye strømforsyning, både “Power OK” og “24 Vdc” lyser fint grønt, men... det giver mig ingen lys!!!

Kan/skal controlleren genstartes på en eller anden måde?

Hvis vi antager at backup batteriet er ved at være dødt, vil det så hjælpe at tage det ud af ligningen?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, bbjensen skrev:

Strømforsyningen havde ikke alufront! Den er monteret i september 2007.

Nu har jeg monteret min nye strømforsyning, både “Power OK” og “24 Vdc” lyser fint grønt, men... det giver mig ingen lys!!!

Kan/skal controlleren genstartes på en eller anden måde?

Hvis vi antager at backup batteriet er ved at være dødt, vil det så hjælpe at tage det ud af ligningen?

Fedest... når man har med amatører at gøre :)

Nu virker det! Det var vist en ledning, som amatøren ikke havde helt styr på!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok