Hop til indhold

2 Pir tænder og slukker hele tiden


 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har to pir sat op sammen med en lys sensor/føler. Problemet er at de to pir hele tiden tænder lyset. Om dagen, der tænder de ikke, da lys sensoren holder lyset slukket. Men  om aften, så er det tændt hele tiden og slukker jeg det på kontakten, så tænder det igen. Så hele dagen kan man høre klikke lydene ude i tavlen, hvor det lyder som at pir tænder og lys sensoren slukker det. Aner ikke hvad jeg skal gøre. Har lige skiftet de to pir, da jeg troede det var dem der var i stykker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis de sidder udsat for vind og det kan trække ind i den ser man ofte fejl. Det kan også ske indendøre hvis der er ført rør ind i den fra loftet.

Så prøv et gå dem efter og tætne dem evt.med silikone/fugemasse.

Sol og varmepåvirkning (konvektion) kan også give fejlalarmer, men ses ikke så ofte.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvilken type PIR er det du har monteret i det underlag? Umiddelbart ser det nemlig ikke helt rigtigt ud, da det buede dæksel plejer at være større på sådan en Opus 73 PIR. Den Opus 73 PIR er desuden udgået for flere år siden.

Tænker om det måske er en PIR til indendørs montering du har anvendt? Der er lavet et adaptordæksel, som passer på et Opus 73/74 underlag, som gør at nogle af LK´s PIR til indendørs montering også kan anvendes udendørs.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror nok dåsen i sig selv er tæt, men ville nok åbne en og se hvordan kabelindføringen er lavet. Hvis der er boret bagud og tilslutningskablet ikke monteret igennem en pakningsring kan det være derfor.

Problemet kan muligvis også skyldes fejlkonfigurering/indstilling, såfremt det er en PIR model med indbygget Lux sensor. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det ligner at det er sådan en gammel sag af en Fuga PIR som er blevet monteret. >>>LINK<<<  Den er egentlig magen til den gamle, men dækslet lukker ikke tæt som det originale fra Opus 73 modellen. Den er iøvrigt også udgået for mange år siden, og det er ikke lige den model som LK har haft størst succes med funktionsmæssigt - mildest talt.

Som sagt har LK lavet et adaptordæksel, som kan anvendes med Opus 73/74 underlag, hvori man så kan montere en Fuga PIR, der ellers er beregnet til indendørs montering, men det skal så være en Fuga 180grader.

Link til adaptordæksel : >>>LINK<<<

Link til PIR : >>>LINK<<<

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er i hvert fald mange, som har haft samme problem som dig med den model dér. Selve indsatsen er den samme, som den der har siddet i før. Du har ikke tilfældigvis stadig det gamle buede dæksel, så du kan prøve om det hjælper? Det passer i den yderste rille på fronten, og dækker derved skruerne samt de huller der er, så der ikke kommer luft den vej ind bag PIR'en.

Jeg har ikke selv prøvet det tidligere omtalte adaptordæksel med den Fuga 180grader PIR, men har hørt at det skulle fungere ret godt, så i dit tilfælde ville jeg nok prøve den løsning, da det passer i selve det underlag som dine PIR sidder monteret i. De kræver en ekstra ledning til fast 24V+, men mon ikke der er trukket et 6 eller 10 ledet kabel til dine PIR? Dem du har dér bruger jo kun 2 ledere.

Jeg bruger selv en PIR fra Servodan (41-272/41-262 + hætte 41-902) som har kørt upåklageligt nu i 10 år, men den model passer ikke lige så godt til montering som dine sidder. De passer bedre til montering på væg.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har selv en Opus PIR siddende i min carport som jeg overvejede at udskifte/opgradere, så kikkede da lige prisen på den ny LK PIR i hvid, den koster over kr. 900,- :o

Servodan udgaven som Torben benytter fåes til under kr. 400,- og hætten hvis PIR skal monteres udvendigt koster ca. 50,- (hætten er muligvis ikke nødvendig hvis PIR sider beskyttet for regn i carporten eller under udhæng)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

hej

Jeg er lidt på bar bund med det her IHC. Jeg har hentet programet ned fra min ih controller. Men tør ikke rigtigt pille i noget af det :)

Jeg har problemet med at PIR tænder og slukker hele tiden. Men der mener I at jeg skal skifte den, så burde det virke?
Så har jeg 2 kontakter som jeg jeg ikke kan få strøm i, det er i værelset og i kontoret. Aner ikke hvorfor, men kan de være slået fra via IHC programet ?
Så har jeg udendørs belysningen, den der hedder mur, der står  lyset bare og blinker.  Jeg har skiftet til nye led pærer, men det hjælper ikke. Kan I se noget i programet, som skulle gøre det ikke virker som det skal ? Det er et hus vi har købt, så vi har overtaget deres IHC programmering. 

Og et sidste spørgsmål, kan det betale sig at skifte controller, så man kan styre lyset via ens mobil, eller virker det ikke optimalt ? Jeg har den gamle, som ikke virker med opdateringen til IOS 11. 

Har HUE i huset, men vil jo gerne kunne styre spots på samme måde, uden at skulle skifte til hue spots. 

 

Håber I gider bruge tid på at kigge på det :):)

mads Frederikssund kopi.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu er der ikke noget i dit program som er døbt kontor, men hvis det er det rum som hedder Værelse 30 - Bo, er der lavet styring af stikkontakten med langt tryk (+2sek) på højre tryk.

Så er der et rum, der hedder Værelse 20 - Alba, hvor trykket ikke er forbundet, så der kan man ikke tænde stikkontakten igen. De slukker ved sluk alt. Nu ved jeg ikke hvordan du gerne vil have de stikkontakter styret?

Med hensyn til udv. lys på havemuren, er der ikke noget i programmet som skulle få dem til at blinke.. Prøv evt. at sætte en normal pære/halogenpære i, for at se om det er de led pærer der er problemet.. Der findes desværre mange Kina-skrammel pærer på markedet.

Angående din controller, kan det lade sig gøre at indlæse en nyere FW med en ældre firmwareloader, således at den stadig kan tilgåes via app, selvom man bruger iOS11. Det kan du læse om i denne post

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er godt nok lavet en underlig programmering med den udendørs PIR som er indsat i programmet. Den er indsat som alarm PIR, og er også forbundet til en funktionsblok, som gør at der bliver blinket med 2 lampeudtag i stue, hvis den er påvirket i 2 sek. Kan ikke lige se hvad hensigten med den programmering har været.. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Torben

 

Tak for du har svaret :)

Jeg vil gerne have at stikkontakterne, der sidder i væggene , at der er strøm i dem hele tiden. Ønsker ikke at man kan tage strømmen fra dem, ved at trykke på kontakten. Kan det ændres ? Har samme problem inde i stuen, hvor der er også er kontakt, som der ikke er strøm i. 

 

tak for linket vedr. controller :)  :) 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutter siden, faldo skrev:

Hej Torben

 

Tak for du har svaret :)

Jeg vil gerne have at stikkontakterne, der sidder i væggene , at der er strøm i dem hele tiden. Ønsker ikke at man kan tage strømmen fra dem, ved at trykke på kontakten. Kan det ændres ? Har samme problem inde i stuen, hvor der er også er kontakt, som der ikke er strøm i. 

 

tak for linket vedr. controller :)  :) 

 

Ja det kan sagtens ændres. Det er en af fordelene med IHC, at man kan programmere de styrede ting, til det behov man nu har.

I programmet er der i stuen 7 stikkontakter, som kan styres. Du ved vel ikke tilfældigvis hvilken det er som du ikke har strøm i, eller er det dem alle?

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok