Hop til indhold
  • 0

Hjælp til sluk alt


Peter Holm Larsen
 Share

Spørgsmål

Jeg har lavet et lille sluk alt eksempel ti illustration af min udfordring.

Jeg vil gerne have følgende:

Når jeg trykker på venstre tast kipper lampe 1

Når jeg trykker på højre tast kipper lampe 2

Når jeg laver langt tryk på venstre tast slukker lampe 1 og 2.

 

Men når jeg så trykker langt på venstre tast og hvis lampe 1 er off, så tænder lampe 1 først for herefter sekundet efter at slukke pga. sluk alt. Men jeg ville gerne opnå at lampe 1 ikke tænder lige 1 sekund. Hvad gør jeg forkert? 

Tænker jeg mangler at venstre tast hvis det er kort tryk kun skal kippe lampe 1, men den FB synes jeg ikke lige jeg kan finde.

 

Sluk alt Peter.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du tænker på at IHC er et hændelsesstyret system, så er din oplevelse ret logisk. Du trykker på ØV, dermed sendes der signal til KIP lampe A. som i dit tilfælde så tænder. Når denne sekvens er færdig går den til næste linje, her sendes der signal til din sluk alt blok og hvis du holder trykket længe nok sender denne blok et sluk signal. Ergo, lampen tænder for så at slukkes ét sek. senere.

Problemet er at du sender 2 signaler fra det samme tryk, ét til KIP og ét til sluk alt blokken. Dette dobbelt signal skal ændres til ét signal til én blok som så kan afgøre om du har lavet et langt eller et kort tryk. LK har til formålet lavet lige den blok du søger, den heder noget med kort/langt tryk.

Blokken findes mærkeligt nok ikke i softwaren til 7.1 kontrolleren. Til illustrering har jeg lavet blokken så du kan se hvordan det virker.

 

 

PHL.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Hvis du tænker på at IHC er et hændelsesstyret system, så er din oplevelse ret logisk. Du trykker på ØV, dermed sendes der signal til KIP lampe A. som i dit tilfælde så tænder. Når denne sekvens er færdig går den til næste linje, her sendes der signal til din sluk alt blok og hvis du holder trykket længe nok sender denne blok et sluk signal. Ergo, lampen tænder for så at slukkes ét sek. senere.

Problemet er at du sender 2 signaler fra det samme tryk, ét til KIP og ét til sluk alt blokken. Dette dobbelt signal skal ændres til ét signal til én blok som så kan afgøre om du har lavet et langt eller et kort tryk. LK har til formålet lavet lige den blok du søger, den heder noget med kort/langt tryk.

Blokken findes mærkeligt nok ikke i softwaren til 7.1 kontrolleren. Til illustrering har jeg lavet blokken så du kan se hvordan det virker.

 

 

PHL.vis

Ja fandt kort og langt tryk til den gamle controller - forstår ikke den ikke findes mere. Kan man lidt få gamle Fb med over i biblioteket af standard Fb? Eller hente dem ind fra den tidligere se?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du kan sagtens få en gammel FB med over i en ny Visual.

1. Indsæt den/de ønskede FBér i et projekt, evt et tomt kun til formålet.
2 Gem projektet
3 Åben projektet i den nye Visual
4 Højreklik på FB, vælg gem og gem igen, vælg mappen osv.
5 Genstat Visual og den gamle FB kan anvendes.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok