Hop til indhold
  • 0

Pir til lysstyring


Peter Holm Larsen
 Share

Spørgsmål

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 12/27/2017 at 22:53 , Peter Holm Larsen skrev:

Når jeg læser i manualen for Visual , ser der ud til man kan få en tilbagemelding fra ens pir på lydniveauet. Min pir give kun en on/OFF information til min controller. Hvilke pir kan give ligesom en procent information til controlleren om lysstyrken. Er en en fuga pir eller hvad?

Jeg har aldrig hørt om en PIR som giver tilbagemelding om lydniveau. Mig bekendt har LK heller ingen pir som giver tilbagemelding om lysniveau, men de har en temp sensor med lux måler. Mon ikke det er den som Visual villedningen henviser til?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På ‎28‎-‎12‎-‎2017 at 10:16 , Lars1 skrev:

Jeg har aldrig hørt om en PIR som giver tilbagemelding om lydniveau. Mig bekendt har LK heller ingen pir som giver tilbagemelding om lysniveau, men de har en temp sensor med lux måler. Mon ikke det er den som Visual villedningen henviser til?

jojo se her https://billigihc.dk/ihc-fuga-pir-24v-hvid-1-stk 

Den dårlige nyhed er at funktionen skal kables separat . 

Redigeret af bozidar
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, bozidar skrev:

jojo se her https://billigihc.dk/ihc-fuga-pir-24v-hvid-1-stk 

Den dårlige nyhed er at funktionen skal kables separat . 

2 ting.

  1. Selvom Peter har rettet sit indlæg så der nu står lysniveau, så skrev han og spurgte efter en PIR som gav tilbagemelding om lydniveauet. Den findes mig bekendt ikke.
  2. Peter spørger efter lysniveau is %. Den PIR som du linker til giver bare et on/off signal, som de PIR han allerede har. LK har mig bekendt ikke lavet PIR som understøtter lux måling. Til dette brug har de lavet en temp./lux måler. Den er til indendørs brug, men de har lavet et dæksel så den kan monteres uden for i en FUGA eller OPUS dåse.
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, bozidar skrev:

Dvs at disse pir måler lux ,men kommer kun med et on/off signal  ,når den over/under set punkt ? (har selv et projekt kørende med disse  )

Ja på den enkelte PIR's kan du stille skumrings setpunktet. Du kan ikke stille det centralt fra. Du skal ud fysisk til de enkelte PIR's og stille det.

Den PIR du linked til har så den yderlig funktion at alt efter hvordan du sætter bevægelses switche, vil den kun sende bevægelses info til controlleren hvis skumring er ON eller den vil sende bevægelses info til controlleren ligegyldigt om Skumring er ON eller ej.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
47 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Hvad så med et skumringsanlæg kan den give en tilbagemelding på lysniveau?

Jeg ved ikke lige hvad du mener med skumringsanlæg, men som jeg skrev har LK lavet en kombineret temp./lux måler. som kan sende den aktuelle temperatur og lys niveau til IHC controlleren. Bruger selv sådan en i min installation til at vejr kompenser fremløbs temperaturen i mit varme anlæg, samt til at afgøre hvornår det er mørkt nok til at udendørs lyset skal tændes.

temp./lux sensoren er bare en anden variant af temp./gulv sensoren, eller temp./fugt sensoren. http://www1.lk.dk/servlet/context?n1=14&n2=1400&n3=2576&n4=3100&n5=1078

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok