Hop til indhold
  • 0

Hvad er muligt


Huusom
 Share

Spørgsmål

Jeg har et hus med en seriel forbundet el-installation fra 70’erne.

Jeg påtænker ikke at lave en en traditionel IHC løsning med kabeltræk, men der i mod en trådløs løsning hvor jeg bruger wireless tryk til at styre lys som består af en blanding af HUE og trådfrit. Det skal så være openHAB der har alt logikken i sig.

Mit spørgsmål lyder så...

Kan man, hvis man skaffer sig en visual controller, aflæse tryk i openHAB igennem controlleren og få openHAB til at reagere på disse?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Jamen har fundet event.log :)

Jeg har fået det til at virke... Men det virker bare ikke rigtigt. Når man holder tryk nede, lyser mine køkken lamper når jeg slipper knappen slukker de.

Jeg mangler at få lavet noget kode, så når jeg trykker går lys ON (hvis lys er off)

Jeg skal heller ikke bruge det på den måde, men er til test, eks. kan jeg bruge kodi play til at slukke mit IHC lys, eller et tryk til at tænde fjernsyn, og play kodi. 

Som sagt tror jeg det er fordi jeg ikke får rigtig status. Når jeg bruger IHC service viewer til at aktivere tryk eller lys kan jeg ikke se det i event.log 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 minutter siden, Dan Nielsen_30707077 skrev:

Well have found event.log :)

I've gotten it to work ... But it just does not seem right. When holding pressure will light my kitchen lights when I release the button turns off the.

I need to get some code so that when I press goes light ON (if light is off)

I also do not use it that way, but to test, for example. I can use codi play to extinguish my IHC light, or pressure to turn the television and play codi. 

As I said, I think it's because I do not get real status. When I use IHC service viewer to enable the printing or light, I can not see it in event.log 

 

You just need to use button state change as a trigger. E.g.

Switch light_switch
Switch light

rule "Toggle light by switch"
when 
    Item light_switch changed from OFF to ON
then
    if (light.state == OFF) {
        light.sendCommand(ON)
    } else {
        light.sendCommand(OFF)
    }
end

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok