Hop til indhold
  • 0

Problemer med at sende mails fra controller


Torben Siggaard
 Share

Spørgsmål

Jeg har haft min controller til at sende emails ved forskellige events (alarm tilkobling/frakobling etc.) men pludselig virkede det ikke længere. Jeg brugte tidligere send.one.com som SMTP med port 465. Porten tror jeg de har lukket så i stedet forsøger jeg at bruge port 587. Nu giver den en fejl ved test af opsætning: Intern fejl - se skærmdump.

Jeg har lige opdateret firmware på controller til 2.8.4 og testet at outlook kan sende via samme SMTP og port med samme credentials. 

Ideer?

smtpfejl.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Intern fejl.... Hmmm

Har ikke checket men hvis port 587 hos one.com er krypteret/SSL så kommer det ikke til at virke.

En anden fejlmulighed er forkert eller manglende DNS opsætning i controlleren. Check den. Retter du den skal controlleren genstartes før det slår igennem. Benyt evt Googles DNS 8.8.8.8

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

one.com bruger ikke 587. De bruger 465 og 992, synes jeg at jeg så i deres opsætning til mail klienter. Det burde virke med port 465. Men du er vist ikke den eneste der fornylig har haft problemer med one.com. Måske de har ændret noget. 

DNS adressen skal du passe lidt på med. Jeg tror der er en fejl i 2.8.4, for jeg fik melding om DNS fejl, (i service view), da jeg satte controlleren op til Google´s 8.8.8.8 som sekundær DNS. Det burde ikke ske. Jeg gad ikke rode videre med det, så bruger kun primær nu. Og så har controlleren selv indsat "local" sekundær DNS. Dvs til 127.0.0.1 (hvilket ikke giver meget mening). Du bør bruge din router´s IP nummer på primær DNS. I langt de fleste routere går det bedre.  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

One.com supporterer 587 - det er checket. De supporterer i øvrigt også 465 og 25. 465 er også SSL og det har virket så kryptering bør ikke være problemet.

Firmware bør heller ikke være et problem da det opstod på en firmware version 2.7.et-eller-andet. Jeg opdaterede til 2.8.4 for at se om der var nogen ændringer i kryptering med port 587 der krævede ny firmware.

Jeg prøver lige at bruge en anden email konto for at se om timeout fejlen jeg får på 465 er one.com specifik + er lidt obs. på DNS opsætningen.

Tak for indspark

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok