Hop til indhold
  • 0

Skift fra Vis 2 til Vis 3 (endnu en tråd)


Allan Nissen
 Share

Spørgsmål

Har netop skiftet min HW 6.1 (uden viewer) ud med en HW 7.1.

Kunne ikke bruge Gendan funktionen til Wireless enheder, men havde heller ikke regnet med det, ud fra hvad manualen siger.

Derudover forløb skiftet problem frit. Opdaterede først fw fra 3.3.1 til 3.3.5. Dernæst opsætning af netværk og brugere og til sidst upload af program, forsøg på gendan og så linkning af wireless enheder.

Kører IHC Captain 0.996 på en Rpi og den forbinder fint til den nye controller. Og Apple's apps fungerer nu igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
10 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Batteribackup hvor sættes det på Visual 3 er det på SO?

Giver da ingen mening for mig, at der på term var plads til 24 forskruninger i bunden og på den nye kun er plads til 19, hvorfor er output 15-16 placeret i øverste række ?

Batteribackup monteres på samme måde som på Vis 6.x. S0 er til pulser fra elmåler, vandmåler eller lignende.

Tråden handler om min erfaring med udskiftning af controller vis 6.1 til vis 7.1, og ikke om hvad der ikke giver mening for dig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Giver da ingen mening for mig, at der på term var plads til 24 forskruninger i bunden og på den nye kun er plads til 19, hvorfor er output 15-16 placeret i øverste række ?

Skyldes det mon at TermIHC består af 2 moduler som hver fylder 2 M36 enheder, mens en Visual 2 eller Visual 3 controller er 1 modul som kun fylder 3 M36 enheder?

Man kan få meget viden bare ved at læse technical specs. og manualer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
34 minutter siden, Lars1 skrev:

Skyldes det mon at TermIHC består af 2 moduler som hver fylder 2 M36 enheder, mens en Visual 2 eller Visual 3 controller er 1 modul som kun fylder 3 M36 enheder?

Man kan få meget viden bare ved at læse technical specs. og manualer.

Så giver det jo mening :-) - troede de var lige store. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Allan,

jeg kan forstå det var rimeligt smertefrit at skifte fra Visual 2 HW6.1 to Visual 3.

Kunne du overføre program og funktionsblokke fra Visual 2 til Visual 3 uden det krævede nogen modifikationer ?

Jeg anvender en blanding af LK's standard funktionsblokke leveret med deres boligpakker samt egne funktionsblokke - så er meget interesseret i at høre erfaringer om Visual 3 virkelig er bagud kompatibel ved Visual 2.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Just now, ClausAM said:

Hej Allan,

jeg kan forstå det var rimeligt smertefrit at skifte fra Visual 2 HW6.1 to Visual 3.

Kunne du overføre program og funktionsblokke fra Visual 2 til Visual 3 uden det krævede nogen modifikationer ?

Jeg anvender en blanding af LK's standard funktionsblokke leveret med deres boligpakker samt egne funktionsblokke - så er meget interesseret i at høre erfaringer om Visual 3 virkelig er bagud kompatibel ved Visual 2.

Har skiftet og alle mine blokke har virket uden problemer fra V2 til V3.

Har dog ikke nogen boligpakker blokke, kun få "LK" standard blokke (alarm etc.) og så resten custom.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, ClausAM skrev:

Hej Allan,

jeg kan forstå det var rimeligt smertefrit at skifte fra Visual 2 HW6.1 to Visual 3.

Kunne du overføre program og funktionsblokke fra Visual 2 til Visual 3 uden det krævede nogen modifikationer ?

Jeg anvender en blanding af LK's standard funktionsblokke leveret med deres boligpakker samt egne funktionsblokke - så er meget interesseret i at høre erfaringer om Visual 3 virkelig er bagud kompatibel ved Visual 2.

Ja, det var ikke nødvendigt at ændre noget program mæssigt. Jeg bruger stortset kun hjemmelavede blokke og modificerede LK standard blokke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har skiftet et par stykker efterhånden ude ved forskellige kunder - der er dog en lille forskel - LAN og antenne stik har skiftet plads - hvilket er liiiidt ærgeligt når man kommer ud til en 3+ controller tavle hvor alle kabler stort set ikke er længere end hvor de sidder - plus der er det mindre plads at montere i på oversiden af diverse moduler på dinskinnen nedenunder - lækkert med en resetknap - der er dog også tilføjet et par ekstra "features" til diverse standardblokke som er brugtbar, f.eks. input/output med logning til diverse ting.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
25 minutter siden, Kasper Mikkelsen skrev:

Har skiftet et par stykker efterhånden ude ved forskellige kunder - der er dog en lille forskel - LAN og antenne stik har skiftet plads - hvilket er liiiidt ærgeligt når man kommer ud til en 3+ controller tavle hvor alle kabler stort set ikke er længere end hvor de sidder - plus der er det mindre plads at montere i på oversiden af diverse moduler på dinskinnen nedenunder - lækkert med en resetknap - der er dog også tilføjet et par ekstra "features" til diverse standardblokke som er brugtbar, f.eks. input/output med logning til diverse ting.

Har du prøvet om wireless rebuild funktionen virker når man skifter fra HW6.1/6.2 til HW7, eller om det kun er ved skrifte fra HW7 til en ny HW7?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok