Hop til indhold
  • 0

Visual 3 controller netværk og certifikater


spiff
 Share

Spørgsmål

Halløj.

Er der nogen af jer, der har fået fingre i den nye IHC controller, som kan sige noget om netværk og specielt SSL certifikater på denne?

For at bruge nyeste Java med visual 2 controlleren skal man jo ind og ændre konfigurationen så MD5 signering er OK. Er det også nødvendigt med visual 3 controlleren, eller har de fået opgraderet til en bedre hash-algoritme? Jeg synes at huske at forklaringen var et der ikke var nok processorkraft i visual 2 controlleren til andet end MD5?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
17 minutter siden, Lars1 skrev:

Problemet med den ringe hastighed skyldes den måde som temp. sensorne kommuniker med IHC controlleren. Hvis du bruger Zigza temp. sensor kommuniker de 10 gange så ofte som LK temp. sensor. HW 6.1 controllerens ringe processor kraft gør at den så har svært ved at få tid til anden end at reager på interrupts fra temp. sensorne.

Det er kun når jeg sender/modtager programmer i Visual, at den er blevet ekstrem langsom. Ellers synes jeg ikke det er det store problem, når den bare køre. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Kandersen skrev:

Det ville give mening, hvis man så kunne vælge at betale for det.. Ellers kan jeg ikke se fidusen i det. Det kan jo ikke være en option til controlleren, når det ikke er en mulighed, andet end at købe en ny controller. 

Det giver da stadigvæk mening, selvom du ikke kan betale for at få det aktiveret. Det er jo fortsat billigere for LK at få produceret og vedligeholde 1 type contoller fremfor 2.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Kandersen skrev:

Det er kun når jeg sender/modtager programmer i Visual, at den er blevet ekstrem langsom. Ellers synes jeg ikke det er det store problem, når den bare køre. 

Temp. sensorne lægger et højer grund load på controlleren end hvis du ikke havde dem. At sende eller hente et program kræver en hel del af processoren. Hvis du så også har IHC Captain eller tilsvarende kørende samtidig så får controlleren rigtigt travlt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Lars1 skrev:

Det giver da stadigvæk mening, selvom du ikke kan betale for at få det aktiveret. Det er jo fortsat billigere for LK at få produceret og vedligeholde 1 type contoller fremfor 2.

Du misforstår. 
Det giver ingen mening at ikke tilbyde denne "option" til fx HW 6.1 ejere uden viewer, hvis de gerne ville betale for det. Husk, det er stadigvæk den samme controller. Altså skal de ikke vedligeholde flere controllere af den grund.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Lige nu, Kandersen skrev:

Du misforstår. 
Det giver ingen mening at ikke tilbyde denne "option" til fx HW 6.1 ejere uden viewer, hvis de gerne ville betale for det. Husk, det er stadigvæk den samme controller. Altså skal de ikke vedligeholde flere controllere af den grund.

Hvis de tilbød muligheden vil der gå ca. 2 uger før det hack var i alm. kendt, og så vil de ikke sælge andet en HW 6.1 controller uden viewer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Lige nu, Lars1 skrev:

Temp. sensorne lægger et højer grund load på controlleren end hvis du ikke havde dem. At sende eller hente et program kræver en hel del af processoren. Hvis du så også har IHC Captain eller tilsvarende kørende samtidig så får controlleren rigtigt travlt.

Korrekt - Det var som sagt også efter jeg fik lavet varmestyringen, at den virkelig er langsom. Tror det tager omkring 4-5 minutter at sende et nyt program til controlleren. (Så det gælder om at få alle ændringer med første gang :D).

Jeg har både IHC Captain og en OpenHab2 kørende imod den (på hver sin Rpi3). Så ja, den er sandsynligvis udfordret. Og jeg er langt fra færdig med opsætte OpenHab. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Kandersen skrev:

Korrekt - Det var som sagt også efter jeg fik lavet varmestyringen, at den virkelig er langsom. Tror det tager omkring 4-5 minutter at sende et nyt program til controlleren. (Så det gælder om at få alle ændringer med første gang :D).

Jeg har både IHC Captain og en OpenHab2 kørende imod den (på hver sin Rpi3). Så ja, den er sandsynligvis udfordret. Og jeg er langt fra færdig med opsætte OpenHab. 

Prøv at stoppe IHC Captain og OpenHab inden du henter eller sender dit program næste gang. Det kunne være interessant om det hjalp. Men udover at controlleren er mere loadet med temp. sensor, så er dit program også blevet større efter tilføjelsen af varmestyring. Det burde dog ikke blive så stort at det taer 4-5 min. at hente eller sende.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Lars1 skrev:

Hvis de tilbød muligheden vil der gå ca. 2 uger før det hack var i alm. kendt, og så vil de ikke sælge andet en HW 6.1 controller uden viewer.

Det har de nok afstemt i prisen på controlleren så, såfremt det skulle blive et problem. I øvrig er prisen jo nærmest det samme, (HW 6.2 og den pris HW 7 er nede i, er tæt på det samme). Synes ikke den forklaring lyder specielt indlysende. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Kandersen skrev:

Det har de nok afstemt i prisen på controlleren så, såfremt det skulle blive et problem. I øvrig er prisen jo nærmest det samme, (HW 6.2 og den pris HW 7 er nede i, er tæt på det samme). Synes ikke den forklaring lyder specielt indlysende. 

Nu er det længe siden du kunne købe en HW 6.1 uden viewer. Men såvidt jeg husker lå HW 6.1 uden viewer på omkring 3.000 og med viewer omkring 5.000. Men det er det er snart 10 år siden, så jeg er ikke helt sikker. At HW 6.2 og HW 7 ligger tæt på hinanden giver jo mening, når der stort set ingen forskel er på de 2. Faktisk er der nok mindre forskel på HW 6.2 og HW 7 end på HW 6.1 med og uden viewer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok