Hop til indhold
  • 0

Lan forbindelse er helt død


Benjamin E
 Share

Spørgsmål

Lan forbindelsen virker pludselig ikke på min controller.

kablet sidder i men der kommer ikke lys i link dioden (den som kun kan ses når tavle afdækningen er pillet af)

Min controller har kørt meget stabilt uden genstart i 4 mdr, jeg genstartede dog lige inden vi tog på ferie da jeg ville være sikker på at alt fungerede.

Jeg var på ferie sidste uge, og får på et tidspunkt en SMS om at controller starter op, det har den gjort nogle gange siden.

Jeg ved ikke præcist hvornår det er holdt op med at virke.

Efter jeg kom hjem og tændte for computeren kom jeg selvfølgelig til at opdatere Java. Derfor har jeg lige opdateret til nyeste Firmware.

Alt virker som det skal , SMS, alarm, varme og lys, jeg kan bare kun tilgå controller via USB, SMS og selvfølgelig alle fysiske tryk.

det eneste jeg ved er at mens jeg var på ferie er naboens hpfi relæ slået fra pga tordenvejr og tænd sluk kontakten i min varmtvands beholder er smeltet, jeg tror dog ikke det har nogen sammenhæng.

min controller er en visual 2, HV 6,2 firmware 2.8.4

Jeg har selvfølgelig haft slukket alt i 10 min både controller og netværksudstyr.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
46 minutter siden, Lars1 skrev:

Har du prøvet at tage net kablet ud af din controler og sætte det i din PC?

Ja jeg har lige prøvet og der er ingen problemer.

Jeg tænker også om det kan være et lyn nedslag, det lyder bare utroligt hvis der ikke er andet netværksudstyr som er ramt.

i øvrigt er controller og netværksudstyr forsynet med strøm gennem en APC ups back up, der plejer jo ikke at komme overspænding igennem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er der evt andet netværk der ikke virker?
Min erfaring med lyn er, alt kan ske, også noget der ikke umiddelbart giver mening. Har prøvet et par gange at miste praktisk talt alt elektrisk i stuen, fordi lynet slog ned lige uden for bygningen, som ikke var i umiddelbart nærhed af nogen ledninger/kabler. Hvorfor kun alt i stuen røg, det hang ikke helt sammen, da jeg samtidig havde et helt kontor ved siden af, fyldt med computere og alskens andet udstyr, som ikke tog nogen som helst skade. (Det gjorde det så året efter, da det samme skete, men der gik stuen fri).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
35 minutter siden, Kandersen skrev:

Er der evt andet netværk der ikke virker?
Min erfaring med lyn er, alt kan ske, også noget der ikke umiddelbart giver mening. Har prøvet et par gange at miste praktisk talt alt elektrisk i stuen, fordi lynet slog ned lige uden for bygningen, som ikke var i umiddelbart nærhed af nogen ledninger/kabler. Hvorfor kun alt i stuen røg, det hang ikke helt sammen, da jeg samtidig havde et helt kontor ved siden af, fyldt med computere og alskens andet udstyr, som ikke tog nogen som helst skade. (Det gjorde det så året efter, da det samme skete, men der gik stuen fri).

Jeg har indtil videre ikke registreret andet der ikke virker.

jeg troede først at det kunne skyldes at en softwarefejl havde fjernet flueben så der ikke kunne tilgået via netværk og internet men alt stod som det skulle.

i øvrigt lyser Lan dioden vel lige så snart der er forbindelse i den anden ende af kablet.

vi må antage at det skyldes et lyn nedslag, jeg melder det til forsikringen og ser hvad de siger.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Link dioden skal lyse, når der er forbindelse i begge ender af kablet. Så ja det er en god indikation af, af der er noget der ikke virker. Husk at tjekke begge ender af kablet.

Det er noget djævle værk det der lyn.. Det smadre alt er og nærmest umuligt at gardere sig imod. De løsninger jeg kender til, der bruger man overspændingsventiler, som har til hensigt at tage "slaget". Og meningen er, at de netop skal "brænde af", for at sikre det udstyr der sidder efter. Så vidt jeg husker med de APC UPSér jeg har haft igennem tiden, så har ingen af dem en sådan. De har en såkaldt sikring mod overspændning (peak) men ikke decideret lyn. Jeg mener endda det står i dokumentationen for dem. Om det er samme med din, det skal jeg ikke kunne sige. 

Mht forsikring så er det en udvidet elskadedækning der normalt dække det induktiv/induktions spænding. Så vidt jeg husker.så er det i deres verden, elskader hvor der ikke umiddelbart er synlig spor. Den først gang sloges jeg lidt med forsikringen, men de gav sig til sidst. Skaderne kostede over 32.000,- 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok