Hop til indhold
  • 0

Uge ur / auto tænd/sluk


FlyingD
 Share

Spørgsmål

Hej alle,

Jeg har et akut behov for at få programmeret et uge ur, der kan tænde og slukke på forskellige tidspunkter. Jeg skal skynde mig at sige, at jeg er helt grøn indenfor IHC programmeringer.

Har forsøgt at anvende FB 2.1.02 ugeur - men kan ikke få det til at fungere. Selvom jeg angiver tid for hhv. tænd og sluk sker der intet :-(

Se screendump herunder - hvad gør jeg galt?

Billede1.jpg.1c149eac158509c3b5d5734ec59d2fb7.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er nogle underlige tider du har valgt.: tænd kl 00:35 og sluk kl 00:30. Dvs der er lys hele døgnet på bær 5 min. Midt om natten. Prøv at markere FB teksten med rødt og tast F1 så får du hjælp til den.

Det ser ud som om du ikke har noget på indgangen Ur Aktiv. Derved vil det ikke tænde på de angivne tidspunkter. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Indgangen "Ur Aktiv" skal som Lars skriver være ON for at udgangen reagerer på dine tider, det er den dog default. Så med mindre du har ændret den til Off så er det ikke der dit problem ligger.

Begge tider skal desuden være forskellige fra 00.00.00

IHC Visual giver mulighed for at teste programmet inden det lægges i kontrolleren - se vedhæftede. Hvis noget ikke virker er det ofte en god ide at læse vejledningen til funktionsblokken - se vedhæftede.

Udklip1.thumb.PNG.3d56ef82457b479306c776fe90ba7685.PNG

Under simulering kan du i øvrigt ændre tiden så du kan se hvad der sker når klokken f.eks. bliver 07.17

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Det er nogle underlige tider du har valgt.: tænd kl 00:35 og sluk kl 00:30. Dvs der er lys hele døgnet på bær 5 min. Midt om natten. Prøv at markere FB teksten med rødt og tast F1 så får du hjælp til den.

Det ser ud som om du ikke har noget på indgangen Ur Aktiv. Derved vil det ikke tænde på de angivne tidspunkter. 

Mange tak for svaret. Nu hvor jeg har lavet funktionen skal jeg have nogle udendørs lamper til at tænde/slukke - spørgsmålet er bare hvordan??

Er der noget med at man skal trække slippe de enkelte lamper hen til output?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

Jeg har også lidt problemer med det ur.

Jeg har programeret så lyset tænder når og slukke 2 gange om dagen en periode om morgenen og en om aften.

Dette virker for så vidt godt nok, men når jeg så ligger et skumrings relæ på "Ur Aktivt" så syntes jeg det går galt.

Hvis skumringsrelæ er aktivt dvs det er mørkt og uret når til et tænd tidspunkt så tænder udgang, men hvis dette sker i omvendt rækkefølge så tænder den ikke.

Syntes ikke dette er beskrevet særligt godt.

Er der nogle der kan forklare om det er korrekt at fb'en skal virke sådan?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok