Hop til indhold
  • 0

Programmering samt mem instilling af dimmer


Adam Ellesøe
 Share

Spørgsmål

Hej alle de kloge hoveder her inde!

jeg har i dag fået monteret en ihc/sa 400 dimmer i min tavle forbundet de fire indgange til outputmodul osv.

Det virker som sådan fint, men jeg kan simplethen ikke finde ud af at indstille mem 1 og 2 selvom jeg har læst manualen flere gange... 

Og planen er at dimmeren skal styre lyset på et wc således at mellem kl 23 og 6 tændes lyset kun svagt. Lyset er styret af pir sensor.

Så ville høre om der var nogle gode eksempler på programmering af en sådan funktion (og hvor ventilatoren tænder efter 3 min)

på forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1

Du har selvfølgelig styr på at dimmeren er korrekt forbundet.

I Visual bruger du funktionsblok 1.2.01 eller 02 og produktet UniDimmer touch - som også er korrekt forbundet.

Selve indstillingen kan foretages med løse ledninger direkte på dimmeren, jeg foretrækker dog at gøre det via serviceview:

  1. Indstil lysniveauet til ønsket niveau.
  2. Aktiver input Memory 1 eller 2 i > 5 sek. Memory 1 = Lavt niveau (nat) og Memory 2 = højt niveau (dag)

Til ventilationen bruger du funktionsblok 4.1.03, her kan du både indstille hvor længe der skal gå før ventilatoren starter og stopper.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1

Jeg har ændret blokken så lyset nu både tænder og slukker på PIR. Gik ud fra at du selv ville slukke siden ønsket ikke fremgik af dit indlæg.

For at få din ventilator til at køre skal du bruge den avancerede udgave til din fortrådede lysdæmper, denne blok har en udgang som indikerer status på lysdæmperen, men kun indikering - der er ikke tilbagemelding fra lysdæmperen. Den vil derfor på et tidspunkt fejle.

Jeg har vedhæftet en ny udgave: Adam 1.1.vis

OBS: jeg har ikke indstillet div. timerer.

PS. Hvis du en anden gang skal skifte til lysdæmper, så anvend evt. et Ø80 trådløst lampeudtag - det giver langt flere muligheder. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok