Hop til indhold
  • 0

Wireless dimmer v.2 lampeudtag fejler


ernest
 Share

Spørgsmål

Hej, 

Vi har nogle udfordringer med en Wireless Dimmer som sidder på vores loft. Den lever sit eget liv og tænder og slukker kun sporadisk efter vores PIR. Den har kørt uden problemer i 6 måneder, men de sidste par uger, har givet problemer. 

I link test har den mellem 19 og 22 i kvalitet - burde det ikke være fint? 

Der sidder 3 dimmer på hver side af den, som virker fuldstændig uden problemer og udfald.

Er dimmer blevet defekt? 

Har forsøgt med nulstilling og unlink flere gange. 

Nogen der har et godt råd? :-) 

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
8 timer siden, ernest skrev:

Hej, 

Vi har nogle udfordringer med en Wireless Dimmer som sidder på vores loft. Den lever sit eget liv og tænder og slukker kun sporadisk efter vores PIR. Den har kørt uden problemer i 6 måneder, men de sidste par uger, har givet problemer. 

I link test har den mellem 19 og 22 i kvalitet - burde det ikke være fint? 

Der sidder 3 dimmer på hver side af den, som virker fuldstændig uden problemer og udfald.

Er dimmer blevet defekt? 

Har forsøgt med nulstilling og unlink flere gange. 

Nogen der har et godt råd? :-) 

Hvilken type belastning har du på dimmeren? Min erfaring viser at LED nogle gange kan være en udfordring periodisk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vi har Nordtronic indbygning LEDs. Det virker perfekt i resten huset. Vi har fem i badeværelset og andre steder med 4 stk., har vi ikke problemer. Så tror ikke at belastningen er problemet. 

Jeg er bange for, at det signal styrken der driller. Bare utroligt at de 5 andre dimmere kører uden problemer. Troede at 19-22 var nok til at levere et stabil signal. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 timer siden, ernest skrev:

Vi har Nordtronic indbygning LEDs. Det virker perfekt i resten huset. Vi har fem i badeværelset og andre steder med 4 stk., har vi ikke problemer. Så tror ikke at belastningen er problemet. 

Jeg er bange for, at det signal styrken der driller. Bare utroligt at de 5 andre dimmere kører uden problemer. Troede at 19-22 var nok til at levere et stabil signal. 

Jeg har haft nogenlunde samme problem med en wireless dimmer HW. vers . 2 - virker / virker ikke. :angry:.

Måtte købe en ny og den/ de nye har en anden software version. De er lidt pebrede, men de vil ikke bytte dem.

Søg lidt her i forum - der er skrevet om det før.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 hours ago, Jørgen Møllegaard said:

Jeg har haft nogenlunde samme problem med en wireless dimmer HW. vers . 2 - virker / virker ikke. :angry:.

Måtte købe en ny og den/ de nye har en anden software version. De er lidt pebrede, men de vil ikke bytte dem.

Søg lidt her i forum - der er skrevet om det før.

Hej Jørgen,

Tak for tippet. De er alle HW 2.01 og SW 1.05A. Mener det er det nyeste.

Det har kørt meget mere stabilt, efter ryk af antenne og signalet er gået fra 19 til 24.

Synes det er lidt forkert, at der stod god signal styrke på både 19 og 24. Der er en verden til forskel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok