Hop til indhold
  • 0

zaken
 Share

Spørgsmål

Hej alle i koge mennesker der befinder sig her inde. <3

 

Jeg har forleden købt en IHC HW6.2 controller brugt. Jeg fik den til en fornuftig pris, fordi sælgeren ikke kunne få wireless delen til af virke.

Det slog mig ikke ud, tværtimod og uden held har jeg ikke fået den wireless del til af linke sammen med batteritryk og wireless lampeudtag .

Har både lagt nyt firmware ind og reset controlleren helt og intet har gjort nogen forskel.

Desværre har den tidligere ejer åbnet controlleren og dermed fjernet sejlet så garantien er brudt. (Schneider ville ellers have byttet den til en ny)

 

Findes der nogen work around med tredjeparts produkter der kan sende og modtage i 868 MHz, der kan kobles som ekstern wireless receiver?

Eller måske er det muligt af lodde et nyt wireless receiver enhed på controlleren? - dog ikke muligt af købe en umiddelbart 

eller nogen der har nogen andre forslag måske igennem openHAB eller noget helt tredje?

 

HIT ME! 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej  Zaken

Velkommen til IHC-user.dk

Der er vel forskel på "ikke at kunne få til at virke" og defekt. Jeg vil mene at sælger med den formulering har overtrådt div. markedsføringsregler og god skik.

Jeg ville ikke begynde at hekse noget samme bare fordi du har fået en værdiløs controller - så retur med den.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 

51 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Jeg ville ikke begynde at hekse noget samme bare fordi du har fået en værdiløs controller - så retur med den.

 

Er den værdiløs fordi wireless delen ikke virker?

5 minutter siden, Morten Stryhn skrev:

 

Problemet er vel at når man handler mellem private er det som udgangspunkt "købt som beset".

 

Ja det er jo privat køb.. 

Men kender i ikke til nogen måder at omgå problemet på?

Jeg har allerede fået et tilbud om et byt med en v6.1 controller..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, zaken skrev:

Er den værdiløs fordi wireless delen ikke virker?

I min øjne - Ja, men det er selvfølgelig dit valg.

1 time siden, zaken skrev:

Ja det er jo privat køb.. 

"Købelovens almindelige regler gælder for handel mellem private, men reglerne om forbrugerkøb gælder ikke. Det betyder, at det som udgangspunkt er aftalen mellem de private, der indeholder de vilkår, der gælder for det pågældende køb, fx at en vare er købt som beset eller med diverse mangler. Eller sagt på anden vis, så kan private udmærket aftale noget andet end det, der fremgår af købelovens almindelige regler, for de gælder kun, såfremt parterne ikke har aftalt noget andet." Citat fra familieadvokaten.dk

Og som jeg skrev i mit første indlæg, så er der forskel på "ikke at kunne få til at virke" og defekt - dermed har du købt på et forkert grundlag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok