Hop til indhold
  • 0

Fir. 220 vs. 199 (HW 6.1)


Christian Becker
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg oplever, som stort set alle andre, på firm. .220 at controlleren genstarter med 4-6 dages intervaller. Det er som sådan ok, da genstarten er hurtig og kun bevirker at tryk  osv. ikke kan betjenes i genstartsperioden. Men der er dukket en lille pussighed op. Min router smækker "røret" på til internettet når controlleren genstarter og forbindelsen kommer ikke op igen, før jeg har genstartet routeren. Familien kan leve med at man, periodisk, ikke kan tænde lyset, men at internettet forsvinder, et totalt "no go" i disse tider :-)

Min løsning er umiddelbart at gå tilbage til firm. 199 der efter sigende skulle være væsentlig mere stabil i forhold til firm. 220

Spørgsmålet er så:

1: Er det muligt at nedgradere til .199 og i så fald hvordan?

2: Får jeg andre dårligdomme ind med firm. 199? umiddelbart kan jeg kun se at forskellen skulle være noget Java sikkerhed, der jo nu også er for gammelt i fir. 220

Hilsen Becker

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1

Hej Becker.

Kan desværre ikke give dig er fyldestgørende svar på dit spørgsmål, andet end at der er muligt at nedgradere, men hvordan må jeg være svar skyldig. Så i forummet, er sikker på der ligger noget omkring det, er eller andet sted.

Mht at du siger din router taber forbindelsen til internettet, så virker det i min verden helt umuligt, der må ligge en fejl er andet sted. Controller bør på ingen måde kunne påvirke dette.

Hvis genstarten skulle hive strømmen til din router, skal vil den normalt selv kunne oprette forbindelsen igen og derved kan der jo godt være en fejl i routeren. 

Håber du finder en løsning, god aften.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1

Jeg tvivler stærkt på at det er IHC controlleren som får din internet forbindelse til at gå ned. Det er mere sandsynligt at det som er årsagen til at IHC controlleren genstarter også er årsagen til at din internet forbindelse går ned, eller at du har noget udstyr på dit netværk, som genstarter nåt IHC controlleren genstarter, og at dette udstyr indeholder en DHCP server. Det er et gammelt kendt problem at internet forbindelsen ryger hvis IP addresser bliver tildelt af andre DHCP server end den i routeren.

Nedgradering gøres ganske simpelt ved at installer den gamle firmware, på samme måde som når man opgrader firmware.

.199 og .220 har idag de samme Java problemer, da alle certifikater i .220 er udløbet, men såvidt jeg husker understøtter .199 ikke lux måler og fugt måler, så hvis du har nogen af dem kan du ikke nedgrader.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

Mange tak for svar. Jeg har fejlsøgt yderligt og må nok erkende at jeg var lige hurtig nok til at give IHC controlleren skylden. Jeg har en PI 3 forbundet og har den mistænkt for at lave balladen. Jeg har frakoblet den og kan ikke længere fremprovokere fejlen ved genstart.

Jeg tror dog alligevel jeg vil forsøge med en nedgradering til firm. 199. Alle de gamle tråde jeg kan finde her, beskriver også ganske fint, at det er den bedste til HW 6.1 og da jeg hverken har lux eller fugt målere, så burde det være en sikker vej frem :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok