Hop til indhold
  • 0

Win10 vs Visual1


Bjarne Sørensen
 Share

Spørgsmål

Jeg har et projekt i morgen hvor jeg skal skifte en gammel 1.32 controller ud til en Visual 2.

Men jeg kar kæmpet en lang kamp her til aften med at få min Windows 10 pc til at acceptere driveren til min Sandberg USB-seriel adapter.
Så vidt jeg kan forstå på dette indlæg er det der jeg har problemet.

Er der andre der har fået hul igennem på en Win10 maskine?
Nu har jeg endelig fundet 2 gamle nulmodemkabler og sat sammen så jeg har hul igennem fra ben
1-1 
2-2 
3-3

Så det er der styr på, men den ski.. pc dræner mig for energi :angry:

Alternativt, er der en der har en bærbar der funker jeg kan låne i morgen formiddag i Hvidovre (på vej fra Sorø)?

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
3 minutter siden, Kandersen skrev:

Ahh, hvis jeg kunnet nå at finde og gøre en af de gamle bærbarmaskiner klar, så kunne du såmænd sagtens have fået den med.. Men de kører alle minimum windows 7.. Og er det ikke samme problem så?

Det var ellers et godt tilbud. Skidtet burde godt kunne køre på en Win7. Driveren til USB-seriel kan køre på alt ældre end Win8.

Jeg har lige været i gemmerne Aldrig, ALDRIG smide noget ud...) og fundet den oprindelige 2½" harddisk til min gamle HP. Det var Windows Vista på :D

Og yessss jeg har fået installeret driveren, og den kører med LK's driver og viser ikke fejl i enhedshåndteringen.

Næste problem er bare at COM3 er optaget af noget andet i Windows, men det er af en eller anden årsag kun COM3 jeg kan vælge at bruge i IHC Visual 1.32... Hmmmm. Det skal jeg lige have set nærmere på.

Er der andre der kan huske om det er rigtigt at 1.32 kun accepterer COM3?

 

(Stik mig en WIN95 og en term IHC, det skal jeg nok få til at spille)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Næste problem er bare at COM3 er optaget af noget andet i Windows, men det er af en eller anden årsag kun COM3 jeg kan vælge at bruge i IHC Visual 1.32... Hmmmm. Det skal jeg lige have set nærmere på.

Er der andre der kan huske om det er rigtigt at 1.32 kun accepterer COM3?

Uhh, en genstart gjorde vist tricket, nu blev COM2 synlig, og jeg kunne vælge den.

Nu skal jeg bare have skruet bunden på min gamle bærbare igen, og så må den køre med verdens ringeste styresystem indtil jeg har fået hentet programmet ud af den gamle controller.

Tak til dem der sad med tilbageholdt åndedrag og bad en bøn for mig!
Jeg er sikker på at det virker nu (næsten B)). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Update. 

Jeg har fået forbindelse til controlleren og hentet projektet i første forsøg. 

Jeg brugte serviceprogrammet til at finde de ind-/udgange jeg var i tvivl om. 

Der var lavet en super lækker dokumentation. Et 1-10V modul var dog fjernet fra tavlen og samtidig havde man fjernet 24v til forsyning af transistorerne i output 24 modulerne så det forklarede hvorfor jeg ikke kunne tænde LED's i tryk. 

Jeg havde ikke lige et serielt kabel til controlleren, men jeg havde to nulmodemskabler jeg satte sammen, fordi der var både 9-pol og 25-pol på. Så der  skulle ikke hekses yderligere B)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Damian Litka skrev:

Her kan du se min post. 

Der kan du se hvad jeg brugte :)

 

Den kører nok med FTDI chipsættet. 

Men jeg kunne også have været ude i bedre tid, så kunne jeg have bestilt den adapter, det ville have været lækkert at have. Nu har jeg bare en ekstra harddisk i liggende i min pc taske  :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok