Hop til indhold
  • 0

Ny Ihc bruger - hvordan udlæser jeg diagram?


Steen79
 Share

Spørgsmål

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Steen, og velkommen til IHC-user.dk.

Ja det kan du godt. Du finder LK's hjemmeside og downloader Visual 1 programmet.

Læser dokumentationen/vejledningen som følger med og bliver installeret på PC'n.

Så forbinder du med en USB-RS232 dongle -  måske med meget bøvl hvis det er en ny win10 maskine, og vupti så er du kørende.

Herefter kommer så bøvlet med at lære IHC programmering osv. Den tid den sorg. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg brugte det her kabel fra Ebay

RS232 DB9 Serial 9 pin to USB 2.0 Cable Adapter Smart Converter,Win 7 8 10 Mac
http://www.ebay.com/itm/RS232-DB9-Serial-9-pin-to-USB-2-0-Cable-Adapter-Smart-Converter-Win-7-8-10-Mac-/361847269654?hash=item543fc72916:g:iKEAAOSwbdpWX8nV

Og denne omformer:

Gender Changer 9 pin Female to F Serial RS232 Adapter
http://www.ebay.com/itm/Gender-Changer-9-pin-Female-to-F-Serial-RS232-Adapter-/380314922683?hash=item588c892ebb:g:Iz4AAOSw2s1Uvuon

 

Software finder du på LK's hjemmeside.
IHC Control Visual version 1.32 (.zip)
Programmeringssoftware til IHC Control Systemet. Understøttes kun af Windows XP.

Rs232 til USB driver til LK IHC Control 1.32 og IHC-Term (.zip)
Installationsprogrammet til IHC Control® kabel USB-RS232 converter. Driveren understøtter Windows xp, vista og windows 7 (x86 og x64).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Med den rette usb dingle og driver burde som sagt ikke være noget problem. Heller ikke fra en Win10 maskine.

Næste hurdle er så at lære at forstå “IHC’ sk” Men ja det fleste kæmper meget bare for at få forbindelse i første omgang. På disse gamle controllere der der da trods alt ikke netværk at forholde sig til. Om der kun evt. også kunne være java problemer kan jeg ikke huske, men lur mig om ikke også det kan drille.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 31/1/2019 at 13:40 , Lars Jacobsen skrev:

Med den rette usb dingle og driver burde som sagt ikke være noget problem. Heller ikke fra en Win10 maskine.

Næste hurdle er så at lære at forstå “IHC’ sk” Men ja det fleste kæmper meget bare for at få forbindelse i første omgang. På disse gamle controllere der der da trods alt ikke netværk at forholde sig til. Om der kun evt. også kunne være java problemer kan jeg ikke huske, men lur mig om ikke også det kan drille.

Der er heldigvis ikke noget Java at forholde sig til :)

Hvis man ikke kan få forbindelse skal man genstarte controlleren (power og evt batteri tages fra, vent 30 sek og tænd igen) evt flere gange, også genstarte pc. Det er bedst at forbinde pc og controller mens pc og evt controller er slukket.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok