Hop til indhold

IHC-Bridge 2


cis2131
 Share

Recommended Posts

Just now, juulhareskov said:

Kan ikke se mac adressen er ændret. Har prøvet at genstarte, men der står stadig 0a-1b-3c-4d-5e-6f

Ja, jeg havde rettet den bagom, det var ikke meningen du skulle genatarte den.

1 minute ago, juulhareskov said:

Og IHCBridge2 kan ikke finde når jeg søger på Hjem app'en

Jeg har rettet den i databasen nu.

Prøv at slette alle hjem i appen, tryk så på gem, og tilføj et nyt.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutter siden, cis2131 skrev:

Ja, jeg havde rettet den bagom, det var ikke meningen du skulle genatarte den.

Jeg har rettet den i databasen nu.

Prøv at slette alle hjem i appen, tryk så på gem, og tilføj et nyt.

Slettede alle hjem i 'Hjem'-appen, gik ind under 'Homekit' (på IHC-Bridge hjemmesiden)  og trykkede Gem. Tilbage i Hjem-app'en på tlf. og tilføjede et hjem - men efter jeg har tastet Pin nummer ind (bemærk, jeg har ændret det til 031-46-230) søger den uden at finde... :(

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutes ago, juulhareskov said:

Slettede alle hjem i 'Hjem'-appen, gik ind under 'Homekit' (på IHC-Bridge hjemmesiden)  og trykkede Gem. Tilbage i Hjem-app'en på tlf. og tilføjede et hjem - men efter jeg har tastet Pin nummer ind (bemærk, jeg har ændret det til 031-46-230) søger den uden at finde... :(

Underligt..

Har du andre en hedder du kan prøve fra? (Var det ikke sket efter en opdatering af IOS?).

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja - Har prøvet en på en iOS 11.0. Samme problem. (Sletter std. 'Hjem' og laver et nyt).

Det er rigtig forstået, at i Hjem-app'en på tlf. skal jeg:

  • Trykke "Tilføj tilbehør"
  • Næste billede Vælge "Har ingen kode...."
  • Taste PIN fra 'HomeKit' ind som manuel kode
  • og derefter skulle IHCBridge komme frem..  

ikk?

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minute ago, juulhareskov said:

Ja - Har prøvet en på en iOS 11.0. Samme problem. (Sletter std. 'Hjem' og laver et nyt).

Det er rigtig forstået, at i Hjem-app'en på tlf. skal jeg:

  • Trykke "Tilføj tilbehør"
  • Næste billede Vælge "Har ingen kode...."
  • Taste PIN fra 'HomeKit' ind som manuel kode
  • og derefter skulle IHCBridge komme frem..  

ikk?

Ja, det er korrekt, men det kan være nøsvendigt at slette hjemmet helt fra home appen, når det er gjort, så kan jeg slette cache på pi'en, og starte den op igen.

Så måske vi skulle prøve det.

Jeg stopper tjenesterne og sletter cache.
Du sletter alle hjem og retter pin/mac og trykker på gem knappen..

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, cis2131 skrev:

Ja, det er korrekt, men det kan være nøsvendigt at slette hjemmet helt fra home appen, når det er gjort, så kan jeg slette cache på pi'en, og starte den op igen.

Så måske vi skulle prøve det.

Jeg stopper tjenesterne og sletter cache.
Du sletter alle hjem og retter pin/mac og trykker på gem knappen..

 

Ok - mener du jeg skal ændre Pin/mac tilbage til de oprindelige? (Er ikke så stærk i Hex...)

Men har slettet hjem i Hjem-app'en på tlf. og afventer...

Link til kommentar
Del på andre sites

8 minutes ago, juulhareskov said:

Ok - mener du jeg skal ændre Pin/mac tilbage til de oprindelige? (Er ikke så stærk i Hex...)

Men har slettet hjem i Hjem-app'en på tlf. og afventer...

Prøv igen nu, uden at trykke på noget. Bare prøv at oprettet et nyt hjem (Prøv at bruge et helt nyt navn, det kan vist omdøbes bagefter). Søg herefter nyt tilbehør.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, cis2131 skrev:

Prøv igen nu, uden at trykke på noget. Bare prøv at oprettet et nyt hjem (Prøv at bruge et helt nyt navn, det kan vist omdøbes bagefter). Søg herefter nyt tilbehør.

Claus

I app'en: Har oprettet nyt hjem, ændret navn - men kan stadig ikke tilføje tilbehør. Har prøvet med 031-46-230 og 031-45-229 (det oprindelige). Har ikke rørt IHCBridge hjemmesiden, hverken loade, gem eller noget 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 minutes ago, juulhareskov said:

I app'en: Har oprettet nyt hjem, ændret navn - men kan stadig ikke tilføje tilbehør. Har prøvet med 031-46-230 og 031-45-229 (det oprindelige). Har ikke rørt IHCBridge hjemmesiden, hverken loade, gem eller noget 

Koden er 031-46-230, det burde virke.

Alt ser rigtigt ud på pi'en.

Kan se du har oprettet ret meget, men måske det alligevel er nemmest at starte forfra... Har du evt. et ekstra ram kort, så vi kan teste på det først?.

Claus

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, cis2131 skrev:

Koden er 031-46-230, det burde virke.

Alt ser rigtigt ud på pi'en.

Kan se du har oprettet ret meget, men måske det alligevel er nemmest at starte forfra... Har du evt. et ekstra ram kort, så vi kan teste på det først?.

Claus

Nej ikke noget ekstra kort - men at starte forfra er ikke noget problem. Det tager jo ikke lang tid - og det er jo lidt spændende det her.. :)

Sig til hvis jeg skal teste et nyere build...

Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

Just now, juulhareskov said:

Nej ikke noget ekstra kort - men at starte forfra er ikke noget problem. Det tager jo ikke lang tid - og det er jo lidt spændende det her.. :)

Sig til hvis jeg skal teste et nyere build...

Henrik

Vent, jeg kunne jo lige prøve at opdatere noget først.. 2 min

Link til kommentar
Del på andre sites

 

1 time siden, cis2131 skrev:

Det har jeg vist allerede gjort på din pi... Så det løser ikke noget.

Så tror jeg, jeg fandt ud af det. Jeg gen-indlæste dit image, og kunne stadig ikke få det til at virke. Prøvede på forskellige enheder (både iOS10 og 11.0 og 11.0.1 og 11.0.2), slettede hjem i app'en - intet resultat. Så googlede jeg og fandt andre hobby-projekter som oplevede det samme, og et sted nævnte en bruger Apple TV. Jeg loggede ud af iCloud på AppleTV, og så virkede det. Jeg kunne tilføje IHCBridge.. Kigger videre i morgen.

P.S. Har tidligere oplevet at jeg kunne styre lyset udenfor hjemmet. Det må være mit AppleTV, som via iCloud skaber forbindelsen? Og problemerne... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

13 hours ago, juulhareskov said:

Så tror jeg, jeg fandt ud af det. Jeg gen-indlæste dit image, og kunne stadig ikke få det til at virke. Prøvede på forskellige enheder (både iOS10 og 11.0 og 11.0.1 og 11.0.2), slettede hjem i app'en - intet resultat. Så googlede jeg og fandt andre hobby-projekter som oplevede det samme, og et sted nævnte en bruger Apple TV. Jeg loggede ud af iCloud på AppleTV, og så virkede det. Jeg kunne tilføje IHCBridge.. Kigger videre i morgen.

P.S. Har tidligere oplevet at jeg kunne styre lyset udenfor hjemmet. Det må være mit AppleTV, som via iCloud skaber forbindelsen? Og problemerne... :)

Hvis jeg forstår rigtigt, har jeg bare afbrudt icloud på navet (Apple TV eller iPad) og tilslut det igen til iCloud. Det korrigerede problemet?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, pika28 skrev:

Hvis jeg forstår rigtigt, har jeg bare afbrudt icloud på navet (Apple TV eller iPad) og tilslut det igen til iCloud. Det korrigerede problemet?

Ja, da jeg loggede ud af iCloud på Apple TV, kunne jeg "se" ICHBridge igen og tilføje den. (Men derudover skal man nok ændre Navn og Mac også).

Er der nogen der kan skrive et par nye Mac addresser man kan bruge hvis man kommer til at slette sit hjem i Hjem-app'en? Er ikke så god til Hex....

Derudover, har jeg testet lidt, hvilket linier (entries) man kan slette. Når man indlæser Claus' image, kommer en del test-entries med. Jeg har slettet alle undtagen:

  • "Tilstædeværelse" (Her har jeg erstattet min egen IP med Claus')
  • IFTTT (Har jeg ladet det oprindelige stå - kan ikke rigtig finde ud af hvad min MAKER er?)

Jeg havde problemer med at jeg ikke kunne få Hjem-app'en til at forbinde til mine enheder. Efter jeg har slettet alle linier under "Sonos", "ROTH Touchline" og "TV" virker det hele meget bedre. (Jeg har kun en IHC installation). 

Link til kommentar
Del på andre sites

tak for detaljerne om de linjer, der skal slettes. Jeg tilsluttede min icloud konto på min iphone. Jeg ønskede at tilføje min kone, men jeg lykkes aldrig (selv icloud off). er jeg forpligtet til at ændre navn og mac? Er det ikke sandsynligt at afbryde min konto?

Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, pika28 skrev:

tak for detaljerne om de linjer, der skal slettes. Jeg tilsluttede min icloud konto på min iphone. Jeg ønskede at tilføje min kone, men jeg lykkes aldrig (selv icloud off). er jeg forpligtet til at ændre navn og mac? Er det ikke sandsynligt at afbryde min konto?

Hej - På min iPhone er "Hjem" forbundet med iCloud (Indstillinger, iCloud, Apps, der bruger iCloud, Hjem). Herefter kan jeg fra app'en "Hjem" invitere andre via deres AppleID. Virker fint - hvis jeg laver ændringer i app'en Hjem, opdateres det automatisk hos alle andre.

Problemet beskrevet ovenstående var fordi du kan via et Apple TV sikre, at du kan tilgå dit "Hjem" udefra. Efter en re-installation af det hele (genindlæst image), kunne jeg ikke tilføje IHCBridge på app'en "Hjem". Problemet blev løst da jeg loggede ud af iCloud på Apple TV. Har efterfølgende logget på igen på AppleTV og alt virker stadig...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej, jeg formåede at sætte alt tilbage i orden. Problemet er naturligvis, at du kan knytte en HomeKit-enhed med kun en identifikator. Så jeg slettet alle enheder fra min konto og derefter tilføje disse enheder til en konto tilhørende min kone, der bruges på iPad bliver hjemme. Alt fungerer igen med nu fjernadgang. Jeg har inviteret mig selv og nu har jeg adgang fra min kones konto og fra mig internt og udefra

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst
Dette emne er nu lukket for yderligere svar
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok