Hop til indhold
  • 0

Alarm SMS med PIR angivelse


Studsgaard
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har en IHC Installation SW:2.8.6 / FW:2.8.3.

Benytter FB "6.2.01.h Tyverialarm med 11 stk PIR".
Jeg benytter 7 af 11 PIR.

Vi har en del fejl alarmer og har derfor nedenstående spørgsmål.

Kan det lade sig gøre?
- at få SMS beskeden til at indeholde oplysninger om hvilken PIR der udløste alarmen.
- at se alle PIR der har været udløst efter alarmen er gået og hvilket tidspunkt gerne også på SMS.

Med venlig hilsen
Bjørn Voss

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Første spørgsmål kræver "bare" at du laver en FB med de ønskede udgangen.

Andet spørgsmål må blive to gange nej, det ville kræve at SMS beskederne var dynamiske. Men alt efter hvordan du laver FBen til første spørgsmål kan du vælge at få en SMS hver gang PIRen bliver aktiv. 

Fejlalarmer! Bruger du almindelige eller alarm PIR ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjørn,

Jeg benytter godt nok ikke samme blok til alarmstyring som du, hvorfor du nok ikke kan bruge den blok jeg har lavet, til at modtage SMS'er om hvilke PIR der bliver aktiveret når alarmen er tilkoblet. Men måske du kan bruge det til inspiration.

y3mZtD2G-Up9HwjqDRHYIUYw0wnh1NEBZ3e9-HVD

Ud fra status på indgangene "Hoved alarm status" og "Alarm startet af", sender blokken SMS'er med angivelse af pågældende PIR.

Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

@Henning
Tak for dit svar. Grunden til fejlalarmer har været mange.
2 gange ukendt i samme værelse (mistænkt sol gennem ovenlysvindue direkte på sensor).
1 gang kontroller genstart midt om natten, mens vi var på ferie.
7 Robotstøvsuger, vælter stole eller vasktøjs stativ.
1 Helium ballon fra Tivoli fløj forbi sensor.
1 gang indbrud (hurra ikke en fejl alarm)

@ole
Jo tak jeg kunne rigtigt godt tænke mig at se din FB.
Dette ville være super hvis du kunne sende den. På forhånd tak.

 

Mvh

Bjørn Voss

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Vi har også oplevet, at alarmen aktiveres når controleren genstarter, Jeg gætter på, at der er en programeringsfejl et sted i 6.2.01.h-blokken, således at hvis controlleren genstarter, mens alarmen er tilsluttet, vil det udløse en PIR alarm. Har ikke haft tid til at kigge efter fejlen (endnu) ;-)

mvh

Erland

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har ikke problemet. Men jeg har heller ikke prøvet at genstarte controlleren mens alarmen har været aktiveret. 
Til gengæld så er alarmen ikke meldt "klar", hvis jeg sender et tom projekt til controlleren og derefter det rigtige projekt. Så går alarmen ikke i "klar" mode, men skal aktiveres først.. Det er lidt underligt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok