Hop til indhold
  • 0

Strømudfald når projekt downloades fra controller


Soeren65
 Share

Spørgsmål

Undertiden oplever jeg, at når jeg fra en PC via Viewer over netværket vælger "Hent projekt fra....", så går strømmen ganske kortvarigt i hele huset. Som nævnt ganske kort, så som oftest kan PC'erne køre videre hvor de slap - men der må vel være en eller anden fejl. Nogen som har en idé om hvad fænomenet kan skyldes? Har en mistanke om at der kunne være en skade på en ledning til noget udendørs bedlys, men selve downloaden bør vel ikke påvirke installationen, altså påvirke status på udgange?

Kører FW 2.7.220

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tjaa nogle gange skal controlleren lige have i/o modulerne i sync ved load af nyt projekt, og det betyder at dine ind/udgange lige bliver afbrudt ganske kortvarigt. Lyset blinker, og er det en bærbar pc mærker den det ikke, men en stationær med en mega grafikkort der trækker meget strøm kan godt gå i sort, og genstarte.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis det sker når du downloader programmet fra controlleren til PC'en, er det controlleren som genstarter. Det er en kendt fejl, som det aldrig er lykkes LK at rette. Hvis du logger hvornår din controller genstarter, vil du se at den sandsynligvis også gør det fra tid til anden uden at der har været nogen udenfra påvirkning.

Personligt er jeg begyndt at lave en manuel genstart af min controller, før jeg downloader programmet fra den. Det skyldes at jeg har oplevet mere end en gang at der var problemer når jeg igen ville uploade det rettede program.

 

Hvis det sker når du uploader programmet til controlleren, er det som Lars Jacobsen skriver, fordi at controlleren lige skal have I/O modulerne i sync. Det er som ofte fordi du har lavet ændringer i nogle FB's, og disse derfor har andre værdier end de samme FB's i dit eksisterende program

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok